میوه مناسب افراد دیابتی

به نام خدا

میوه مناسب افراد دیابتی :

میوه مناسب افراد دیابتی : توجه کنید وقتی به دنبال یک درمان مناسب برای دیابت و یا نگه داشتن قند خون خود در یک محدوده‌ی سالم هستید همه چیز می‌تواند در یخچال و سبد میوه‌ی آشپزخانه‌ی شما باشد. در واقع طبق انجمن دیابت آمریکا (ADA) بسیاری از میوه‌ها دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید و همینطور فیبر هستند. این فیبر که در بهترین میوه‌ها برای دیابت وجود دارد به تنظیم سطح قند خون کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. ما در بخش سلامت باشیم این بار به این موضوع مهم پرداخته ایم در ادامه مطلب همراه ما باشید .

 

فودکافی

میوه مناسب افراد دیابتی

بیشتر بدانید :

می توان گفت فیبر که در سبزیجات و غلات کامل نیز یافت می‌شود بعلاوه می‌تواند با افزایش احساس سیری و جلوگیری از ولع و پرخوری برای سلامتی بدن انسان مفید باشد. حفظ وزن سالم می‌تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و به شما در مدیریت دیابت کمک کند.اما چطور بهترین میوه‌ها برای درمان دیابت را انتخاب کنیم؟ اگرچه برخی از انواع آب میوه می‌تواند برای دیابت مضر باشد اما مصرف میوه‌های کامل مانند توت، مرکبات، زردآلو و حتی سیب می‌توانند با فوایدی همچون بهبود A1C و سلامت کلی بدن انسان، مبارزه با التهابات، نرمال ساختن سطح فشار خون و غیره همراه باشد. اما مانند هر ماده‌ی غذایی دیگری در رژیم غذایی خود برای دیابت، لازم است به شمارش کربوهیدرات‌ها و پیگیری آنچه می‌خورید، اهمیت دهید.

 

فودکافی

انار و دانه های قرمز شفا بخش :

انار نسبت به سایر میوه‌ها حاوی غنی‌ترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است و می‌تواند از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد و بیماری‌های مزمن محافظت کند.بنابراین این میوه، یکی از میوه‌های مفید برای دیابت است و می‌توانید از مصرف این دانه‌های مرواریدی حاوی ترکیبات شیمیایی قدرتمند لذت ببرید.

 

فودکافی

میوه مناسب افراد دیابتی

انگورها و خواص آنها :

گفته می شود رسوراترول یک ماده‌ی شیمیایی گیاهی در انگور است که با تاثیر گذاشتن بر ترشح و استفاده از انسولین در بدن، گلوگز خون را تعدیل می‌کند. به همین دلیل انگورها جزو بهترین میوه‌ها برای افراد دیابتی محسوب می‌شوند و با در نظر گرفتن مشخصات تغذیه‌ای این میوه، انتخاب خوبی برای رژیم‌های غذایی دیابتی است.

 

فودکافی

سیب شاه میوه ها :

باور بکنید یا نه مصرف یک سیب قرمز یا سیب زرد در روز شما را از دکتر بی‌نیاز می‌کند. همیشه یک سیب با خود داشته باشید و آن را در کیف خود قرار دهید. یک سیب با اندازه‌ی متوسط عالی است و حاوی 95 کالری انرژی و 25 گرم کربوهیدرات است. سیب‌ها همچنین دارای فیبر نیز هستند و یک سیب متوسط حدود ۴ گرم فیبر و یا ۱۶ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن است. بعلاوه این میوه که یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان دیابت است. البته بهتر است هرگز سیب‌های مصرفی خود را پوست نگیرید چرا که پوست این میوه دارای فیبر زیاد و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های محافظ قلب است.

فودکافی :   بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام

نارگیل یک میوه مناسب :

باید گفت نارگیل منبع خوبی از چربی‌ها و فیبر سالم است و کربوهیدرات نسبتاً کمی دارد. نارگیل هم‌چنین الکترولیت‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. این میوه برای بیماران دیابتی و کسانی که تابع یک رژیم کم‌کربوهیدرات هستند، می تواند یک انتخاب عالی باشد .

 

فودکافی

انواع توت را فراموش نکنید :

انواع میوه‌ها مانند بلوبری، توت فرنگی یا هر نوع توت دیگری برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. طبق انجمن دیابت آمریکا، توت‌ها غذایی فوق‌العاده برای دیابت هستند زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرند. یک فنجان بلوبری تازه دارای 84 کالری انرژی و 21 گرم کربوهیدرات است. بلوبری میوه‌ی جذاب و پرخاصیتی است که رنگدانه‌ی خود را از آنتوسیانین، نوعی فلاونوئید که برای کاهش خطر دیابت موثر است، افراد مبتلا به دیابت می‌توانند بلوبری را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود قرار دهند و از فواید آن بهره‌مند شوند. اگر مصرف آنها برایتان دشوار است می‌توانید توت‌ها را با طعم‌های دیگر امتحان کنید، برای مثال این میوه‌ها را درون ماست ساده‌ی بدون چربی بریزید و به عنوان صبحانه یا یک میان وعده‌ی سالم مصرف کنید.توت فرنگی‌ها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند و به همین خاطر به آهستگی به صورت گلوکز در خون آزاد می‌شوند .

هندوانه میوه خوردنی :

محتوای بالای پتاسیم در هندوانه این میوه را یکی از بهترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی می‌سازد ، این میوه با بهبود عملکرد مناسب کلیه به پایین نگه داشتن سطح اسید اوریک خون کمک می‌کند و از آسیب کلیه‌ها به ویژه در صورت مبتلا بودن به دیابت جلوگیری می‌کند. همچنین دیابت می‌تواند باعث آسیب به عصب‌ها شود اما لیکوپن موجود در هندوانه به کاهش این اثر کمک می‌کند.

 

فودکافی

میوه مناسب افراد دیابتی

میوه پاپایا :

باید بدانید آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی موجود در پاپایا این میوه را یکی از بهترین میوه‌ها برای دیابتی‌ها می‌سازد. افراد دیابتی مستعد ابتلا به بیماری‌های زیادی از جمله آسیب‌های قلبی یا عصبی ناشی از بی‌نظمی سطح قند خون هستند. یک رژیم غذایی حاوی میوه‌ی پاپایا می‌تواند از آسیب‌های سلول‌های بدن جلوگیری کرده باعث سلامت بدن و عمر طولانی‌تر شود.

 

آلبالو و گیلاس میوه پر طرفدار :

یک فنجان گیلاس دارای 52 کالری انرژی و 12.5 گرم کربوهیدرات است و می‌تواند برای مبارزه با التهاب خوب باشد. آلبالو نیز مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها می باشد که می‌تواند به مبارزه با بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های دیگر نیز کمک کند. این میوه‌ها را می‌توان به صورت تازه، کمپوت، یخ زده و یا خشک مصرف کرد اما از آنجایی که خیلی از میوه‌های کمپوتی یا خشک شده حاوی شکر اضافی هستند می‌توانند باعث افزایش قند خون شوند پس مراقب باشید .

 

فودکافی

هلو خوشمزه و آبدار :

گفته می شود هلوهای معطر و آب‌دار یک درمان خوب برای روزهای گرم تابستانی هستند و می‌توانند در لیست بهترین میوه‌ها برای دیابت، به عنوان یکی از مواد غذایی سالم برای افزایش متابولیسم بدن مصرف شوند. یک هلوی متوسط تقریبا دارای 59 کالری انرژی و 14 گرم کربوهیدرات است و بعلاوه 10 میلی‌گرم ویتامین C دارد که 11 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. همچنین هلو دارای 285 میلی‌گرم پتاسیم است که 6 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. این میوه به تنهایی می‌تواند به عنوان یک میان وعده‌ی سالم آن را بخورید .

فودکافی :   همه چیز درباره غذاهای ارگانیک

 

زردآلو مهمان تابستانی :

زردآلو میوه‌ی شیرین تابستانی و از بهترین میوه‌ها برای دیابت است که می‌توانید آن را در برنامه‌ی غذایی خود برای دیابت بگنجانید. هر زردآلو دارای 17 کالری انرژی و 4 گرم کربوهیدرات است و خوردن چهار زردآلوی تازه 134 میکروگرم از نیاز روزانه‌ی بدن انسان به ویتامین A را تامین می‌کند که 15% این نیاز است. این جواهرهای میوه‌ای همچنین منبع خوبی از فیبر نیز هستند.

 

فودکافی

پرتقال و فواید زیاد :

با خوردن یک پرتقال می‌توانید 78 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ی بدن خود را تامین کنید. یک پرتقال متوسط حاوی 70 میلی‌گرم ویتامین C است. این میوه‌ی خوشمزه تنها حاوی 15 گرم کربوهیدرات و 62 کالری انرژی است و یک پرتقال متوسط همچنین حاوی فولات (40 میکروگرم) و پتاسیم (237 میلی‌گرم) نیز هست که می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. البته فراموش نکنید مرکبات دیگر مانند گریپ فروت نیز از دیگر میوه‌های مفید برای درمان دیابت است.

گلابی یک منبع فیبر عالی :

از آنجایی که گلابی منبعی عالی از فیبر است (یک گلابی متوسط تقریبا حاوی 5.5 گرم یا 20 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به فیبر است)، انتخابی عالی به عنوان یکی از میوه‌های مناسب برای درمان دیابت است که می‌توانید در وعده‌های غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید. بعلاوه، بر خلاف اکثر میوه‌ها، گلابی پس از چیده شدن از نظر بافت و طعم بهتر می‌شود. گلابی‌های خود را در دمای محیط نگهداری کنید تا زمانی که برای خوردن کاملا رسیده و عالی شوند.

 

فودکافی

میوه مناسب افراد دیابتی

کیوی مناسب افراد دیابتی :

کیوی یکی از میوه‌های عالی و پرخاصیت برای بیماران دیابتی است. یک کیوی سالم و خوشمزه حاوی 215 میلی‌گرم پتاسیم (5 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)، 64 میلی‌گرم ویتامین C (71 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن) و 2 گرم فیبر (8 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن) است. یک کیوی همچنین 42 کالری انرژی و 10 گرم کربوهیدرات دارد و بنابراین انتخابی هوشمندانه برای افزودن آن به رژیم غذایی مناسب برای دیابت است. کیوی در تمام طول سال در دسترس است و به راحتی می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

 

فودکافی

میوه های مناسب برای دیابت بارداری :

برخی از خانم‌ها در دوران بارداری دچار دیابت می‌شوند که البته دائمی نیست و بعد از زایمان به تدریج به شرایط عادی باز می‌گردند. میوه مناسب از جمله :
توت فرنگی ،گریپ فروت، آووکادو، تمشک،توت سیاه،زغال اخته،زیتون،ریواس،لیمو گوجه فرنگی .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها