آیس موکا

به نام خدا

فودکافی

تابستان نزدیک است و روزهای بسیار گرمی را درپیش داریم . چه راهی برای خنک شدن بهتر از این است که به علاقه مندی های خود بپردازیم و نوشیدنی های خنک و خوشمزه را امتحان کنیم تا از تابستان و هوای گرم هم لذت ببریم . در اینجا به معرفی آیس موکا یکی از نوشیدنی‌ های خوش طعم که طبع سردی نیز دارد می پردازیم . این نوشیدنی، امروزه در منوی کافی‌شاپ‌‎ ها زیاد دیده می ‎شود و طرفداران بسیاری هم دارد.

آیس موکا (Iced Mocha) از خانواده آیس کافی‌ها یا قهوه‌های سرد است. آیس کافی در واقع همون قهوه معمولی ست که با یخ سردش می‌کنیم.
یعنی آیس‌ موکا همان موکا (یا کافه موکا) است که با یخ سرد شده است.
نوشیدن این نوشیدنی سرد در فصل های گرم سال بسیار دلچسب است و گرما را از بدن بیرون می‌کند. اگر عطر و طعم قهوه حال شما را خوب می‌کند، آیس موکا می‌تواند نوشیدنی مورد علاقه‌‎ی شما باشد. آیسد موکا (Iced Mocha) از خانواده آیس کافی‌ها یا قهوه‌های سرد است.

فودکافی

طرز تهیه آیس موکا :

اگر دنبال یک نوشیدنی خوشمزه برای مهمانی هایتان هستید می توانید با آیس موکا از آنها پذیرایی کنید.
مواد لازم برای درست کردن آیس موکا برای یک نفر عبارتند از:
• پودر قهوه، شکر و آب: به مقدار لازم
• شیر: 1 لیوان
• بستنی: 3 اسکوپ
برای تهیه‎ آیس موکا در مرحله‎ی اول باید سس قهوه را تهیه کرد. برای ساخت سس قهوه، ابتدا باید شکر، قهوه و آب را به اندازه لازم در مخلوط‌کن بریزید. مقدار آب را کم بریزید تا سس رقیق نشود.
مقدار شکر و قهوه به تعداد نفرات و ذائقه‌ی شما بستگی دارد. وقتی سس قهوه در بلندر به حالت یک دست و غلیظ درآمد، آن را خاموش می‌کنید. در یک ظرف، یک لیوان شیر سرد، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه به همراه 3 قاشق غذاخوری از سسی را که آماده کردید، در بلندر بریزید و اجازه دهید کامل با هم مخلوط شوند تا حدی که روی آن کف ایجاد شود. مواد آماده شده را در لیوان بریزید و 2 تا 3 اسکوپ بستنی وانیلی روی آن بریزید. اگر تمایل دارید می‌توانید با خامه، نوشیدنی خود را تزئین کنید.

فودکافی :   چند اسموتی مناسب فصل سرما

فودکافی

طرز تهیه آیس موکا به روشی دیگر :

مواد لازم :
• سس شکلات – یک قاشق غذاخوری
• شیر سرد – یک فنجون
• اسپرسو – یک فنجون (۳۰ میلی‌لیتر)
• خامه و شکلات رنده شده – برای تزئین روی نوشیدنی
اول بدنه داخلی لیوان را کاملا به سس شکلات آغشته می‌کنیم. این کار را برای طعم بهتر و همچنین تزئین نوشیدنی انجام می‌دهیم. اگر خواستین آیس موکا طعم شکلات بیشتری داشته باشه، مقداری سس شکلات کف لیوان سرو می‌ریزیم.
شیر سرد و یخ رو اضافه می‌کنیم. حالا نوبت اسپرسو ست. اسپرسو رو از قبل به کمک موکاپات یا دستگاه اسپرسو آماده کرده و می‌ذاریم خنک بشه تا وقتی به نوشیدنی اضافه‌ش می‌کنیم یخ‌ها سریع آب نشن.
اسپرسو رو که به نوشیدنی اضافه کردیم دیگه کارمون تمومه. برای تزئین روی نوشیدنی از خامه زده شده یا اسپری خامه استفاده می‌کنیم. می‌تونیم برای خوشگل‌تر شدنش، روی خامه سس شکلات و کارامل و یه مقدار شکلات رنده شده بریزیم.

اسپرسو چیست :

اسپرسو (Espresso) گونه‌ای قهوه غلیظ است که در ابتدا قرن بیستم در یکی از شهر‌های کشور ایتالیا به نام تورین ابداع شد ، اسپرسو یکی از بهترین روش‌های تهیه قهوه است و پایه‌ نوشیدنی‌هایی مانند لاته، کاپوچینو، آمریکانو، دبل اسپرسو، لاته، موکا و بسیاری دیگر از نوشیدنی‌هایی است که در منوی کافه‌ها وجود دارد. فرایند دستگاه‌‌های اسپرسو به این شکل است که با عبور دادن آب نزدیک به نقطه جوش با فشار بسیار زیاد از میان دانه‌های آسیاب شده، نوشیدنی قهوه به دست می‌آید. و همچنین اسپرسو در زبان ایتالیایی به معنا سریع است.

نوشیدنی‌هایی بر پایه اسپرسو :

می توان گفت نوشیدنی‌هایی بر پایه اسپرسو، طیف زیادی از نوشیدنی‌های کافی شاپ‌ها را در برمی‌گیرند. آیس لته و آیس موکا هم از مشتقات اسپرسو هستند که فودکافی به شما عزیزان پیشنهاد مصرف این نوشیدنی خوشمزه را می دهد .
در ادامه ما به نوشیدنی‌هایی که بر پایه اسپرسو تهیه می‌شوند، فقط اشاره می‌کنیم.
اسپرسو دبل شات (دوپیو) ،ماکیاتو ، آمریکانو ،کاپوچینو ،لاته ، موکاچینو
قابل توجه شما کاربران گرامی این لیست می‌تواند همینطور ادامه پیدا کند و شامل نوشیدنی‌های دیگری هم شود. صرفاً بازی با طعم‌ها است، که می خواهیم به علاقمندی شما در نوشیدنی هایی که مصرف می کنید چند تنوع اضافه کنیم .
( یک نکته قابل توجه برای اطلاعات عمومی شما عزیزان این است که باید بدانید
لاته می‌شه: ترکیب اسپرسو، شیر فوم گرفته شده و یه ذره فوم شیر
کافه موکا می‌شه: ترکیب شکلات، اسپرسو، شیر فوم گرفته شده، فوم شیر و خامه زده شده)

فودکافی :   طرزتهیه قهوه کلدبرو

لیوان سرو آیس موکا :

برای سرو این نوشیدنی معمولا از لیوان با حجم ۱۸۰ الی ۲۰۰ سی‌سی استفاده می‌کنیم.
در این رسپی از اسپرسو سینگل (۳۰ میلی‌لیتر اسپرسو) استفاده کردیم. اگه دوست داشتین مقدار کافئین نوشیدنی بیش‌تر بشه ، از اسپرسو دبل (۶۰ میلی‌لیتر) اسپرسو استفاده می‌کنیم.
فود کافی همراه شماست تا بهترین نوشیدنی ها را میل کنید.

صفحه نخست 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها