انواع پیتزای خانگی

به نام خدا

فودکافی

انواع پیتزای خانگی :

می توان گفت پیتزا اولین بار در قرن دهم میلادی در ایتالیا به ثبت رسید . درباره این غذای فست فودی که یکی از غذاهای مورد علاقه همه هست و با هر ذائقه ای نیز جور در میاد می شود گفت یک غذای خوشمزه است که روی یک نان گرد و صاف پخته می شود و محتوای روی این خمیر صاف در هر قالب اکثرا دلخواهی می باشد که می توان آن را با ژامبون مرغ یا انواع سبزیجات و یا با گوشت و قارچ درست کرد و تنها پنیر پیتزا از مشترک های این غذا با هر محتوایی که در آن استفاده می شود است . ما در فود کافی می خواهیم روش پیتزای خانگی را برایتان در این مطلب آموزش بدهیم پس همراه باشید دوستان .

فودکافی

پیتزای قارچ و مرغ :

یکی از پیتزاهای مورد علاقه مخصوصا درمیان بچه ها پیتزای قارچ و مرغ است .( انواع پیتزای خانگی )

مواد لازم برای پیتزای قارچ و مرغ :

سینه مرغ متوسط یک عدد ، قارچ3 عدد (دلخواهی ) فلفل دلمه ای یک عدد کوچک ( یا نصف یک فلفل دلمه ای ) پیاز یک عدد ، ذرت 2 قاشق غذا خوری ، کالباس 3تا 4 ورق ، سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری ، نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم ، پنیر پیتزا به مقدار لازم ، خمیر پیتزای خانگی به تعداد لازم .

فودکافی

طرز تهیه پیتزای قارچ و مرغ :

ابتدا پیاز را با کمی روغن داخل قابلمه تف می دهیم و کمی بعد سینه مرغ را به آن اضافه می کنیم و هر دو طرفش را با حرارت متوسط تف می دهیم تا تغییر رنگ دهد ، نمک و فلفل سیاه را به مرغ اضافه می کنیم و تف می دهیم و بعد کمی آب جوش به مرغ اضافه می کنیم و حرارت را کم می کنیم و سر قابلمه را می گذاریم تا مرغ خوب بپزد . ( انواع پیتزای خانگی )
یک عدد پیاز رو با کمی روغن داخل قابلمه تفت بدین تا کمی سبک بشه.
درمرحله بعدی خمیر پیتزای آماده رو روی صفحه کار به شکل دایره باز کنید و کمی با ورنه به اون حالت بدهیم تا آماده تر باشد و سپس خمیر را داخل قالب پهن کنید یک قاشق سس کچاپ را روی خمیر می ریزیم و با پشت قاشق به تمام سطح خمیر آن را پخش می کنیم .
در مرحله بعدی وقتی مواد و محتوای روی خمیر را آماده کردیم کم کم روی خمیر قرار می دهیم و در انتها پنیر پیتزا را اضافه می کنیم تا روی تمام مواد پخش شود ، فر را از قبل روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگرا قرار می دهیم تا گرم شود.
و بعد آن را داخل فر( یا ماکروفر و یا توستر) قرار می دهیم و دمای آن را تنظیم می کنیم .
وقتی پیتزا آماده شد از فر خارج می کنیم و بعد از برش دادن و قطعه قطعه کردن آن را در ظرف مناسب قرار می دهیم و با سس سرو می کنیم .

فودکافی :   ناهار یک پیراشکی خوشمزه

فودکافی

پیتزا مخلوط خوشمزه :

یکی از پیتزاهای پرطرفدار در جهان پیتزا مخلوط می باشد که گفته می شود مواد این پیتزا در هر کشور تفاوت های خودش را دارد که مواد مشترک در هرجا کالباس ، سس کچاپ ، پنیر پیتزا هستند . ( انواع پیتزای خانگی )

مواد لازم برای پیتزا مخلوط : ( برای حداقل 4 نفر )
کالباس 200 گرم ، قارچ ، 200 گرم ، گوشت چرخ کرده 200 گرم ، ( میتوانید بجای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ نیز استفاده کنید ) پیاز متوسط یک عدد ، فلفل دلمه ای یک عدد ، زیتون به اندازه لازم ، آویشن به اندازه کافی ، ذرت یک قاشق غذا خوری ، رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری ، ( سس کچاپ هم می توانید استفاده کنید ) پنیر پیتزا به مقدار لازم ،

فودکافی

طرز تهیه پیتزا مخلوط خوشمزه : ( فودکافی )

در ابتدا پیاز را خرد می کنیم و در تابه با مقداری روغن تف می دهیم و طلایی که شد گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم وتفت می دهیم در اینجا آویشن ،نمک،فلف سیاه را نیز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند و پس اینکه خوب تف خورد و آب گوشت تبخیر شد پس از تفت دادن و تبخیر شدن آب گوشت ، زیر تابه را خاموش می کنیم و کناری می گذاریم . از قبل قارچ هارا شسته و ذرات سیاه روی آن را تمیز می کنیم و در مرحله بعد آن هارا روی تخته به شکل ورقه ورقه برش می زنیم . همچنین فلفل دلمه ای را
نیز بعد از شستن با چاقو از وسط نصف می کنیم و از طول یا عمودی آنها را برش می زنیم و سپس افقی برش می زنیم و می بینید که به صورت مربع های کوچک شده اند و چند عدد زیتون (به دلخواه)را نیز به صورت حلقه ای برش می دهیم. ( انواع پیتزای خانگی )

 

فودکافی

رب گوجه فرنگی :

رب گوجه فرنگی را کمی در تابه ای جداگانه تفت می دهیم و سپس روی خمیر می ریزیم و با پشت قاشق روی آن کاملا پخش می کنیم. و سپس اول پنیر پیتزا را نیز روی سس پخش می کنیم و گوشت و کالباس را نیز روی پنیر می ریزیم و بعد قارچ،فلفل دلمه ای و ذرت را نیز در لایه بعدی روی مواد پیتزا پخش می کنیم . و درانتها پنیر پیتزا روی مواد میریزیم و برای قشنگ تر شدن آن می توانیم ذرت و زیتون را نیز کمی روی پنیر پیتزا بریزیم . در مرحله نهایی فر را روشن و روی حرارت 180 درجه سانتیگرا قرار می دهیم . ( وقتی گرم شد ) قالب پیتزا را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا پنیر کاملا آب شود و رنگ آن طلایی شود . وقتی کامل پخت آن را خارج می کنیم و برش می زنیم و در نهایت در ظرف مورد نظر می گذاریم وبا سس دلخواه سرو می کنیم .( انواع پیتزای خانگی )

فودکافی :   ناهار یک پیراشکی خوشمزه

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها