دستور پخت کیک خانگی

به نام خدا

دستور پخت دوتا کیک خانگی پر طرفدار :

یکی از کیک های پر طرفدار در بین خانواده ها کیک خانگی است که می توانید
با مواد اولیه و کمی وقت گذاشتن خانواده خود را در روز تعطیل و یا در میان وعده هایی بچه یه خوردنی خوشمزه می خواهند ، آنها را به خوردن یک کیک خانگی دعوت کنید و با لذت دور هم میل کنید . ما در فود کافی در این فصل تابستان می خواهیم طزر تهیه کیک خانگی خوشمزه و آسان را برایتان پیش کش کنیم پس در این مطلب با ما همراه باشید .

فودکافی

کیک شکلاتی و کلی هوادار :

می توان گفت کیک شکلاتی جزء یکی از کیک های پر طرفدار در تمام جهان است و آن را در مهمانی ها و تولد ها و جشن های خاص سرو می کنند .
کیک خانگی ساده و فوری را می توانید در کمترین زمان ممکن آماده کنید ،
(نکته قابل توجه برای کیک شکلاتی ساده نیازس نیست زرده را از سفیدی جدا کنیم و با مخلوط کردن همه مواد براحتی تهیه می شود )

فودکافی

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی ساده و آسان :

تخم مرغ ۲ عدد ،آرد 2 پیمانه ، شکر یک پیمانه ، پودر کاکائو سه قاشق غذا خوری ، شیر یک پیمانه ، وانیل یک قاشق چای خوری ، شکر یک پیمانه ، پیکینگ پودر یک قاشق غذا خوری ، روغن یک دوم پیمانه ، آب یک چهارم پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و آسان :

در مرحله اول آماده سازی مواد را انجام می دهیم و ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود .
بعد برید سراغ آماده سازی مواد در اینجا آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.
(نکته قابل توجه شما می توانید همه مواد را با پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید تا راحت تر باشید ) در ادامه تخم مرغ و شکر و وانیل و شکر را داحل یک کاسه ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شود. موا مخلوط شده را به مخلوط آرد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و به خوبی مواد مخلوط شود .
وقتی این کار را تمام کردید آب را نیز به مواد اضافه کنید و می توان گفت دیگر مایه کیک شکلاتی آماده شده است .
در مرحله بعدی مواد تهیه شده را داخل قالب دلخواه خود بریزید و دو سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود ، قالب مایه کیک را در فر بگدارید و به مدت حداقل 45 دقیقه در دمای 180 قرار دهید تا کیک پخته شود و در انتها روی فر یا همان گریل را نیز روشن کنید تا سطح کیک کامل پخته شود .
وقتی کیک را بیرون آوردید با شکلات آب شده رویش را به دلخواه تزیین کنید و بعد از گذاشتن اندکی در یخچال و سرد شدن سرو و میل کنید . نوش جان

فودکافی

کیک اسفنجی وانیلی ساده و آسان :

این کیک برای مهمانی ها مناسب است و معمولا به عنوان کیک پایه هم استفاده می شود چرا که یک طعم بی نظیر و طرفداران خاص خودش را دارد .( دستور پخت کیک خانگی )

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی وانیلی :
آرد دو لیوان ( لیوان یا پیمانه مخصوص دلخواهی ) تخم مرغ سه عدد ، شکر یک لیوان ، شیر یک لیوان ، وانیل یک قاشق چای خوری ، روغن یک دوم لیوان ، بکینگ پودر یک قاشق چای خوری ،

فودکافی

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی :

مرحله اول برای تهیه یک کیک وانیلی خوشمزه و خوش طعم ابتدا وقتی از قبل تمام مواد را آماده سازی کردید . می رویم سراغ تخم مرغ ها و آنها را به همراه شکر و وانیل داخل یک ظرف مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت چند دقیقه (حداقل 5 دقیقه ) هم می زنیم تا مواد خوب مخلوط و تخم مرغ روشن و کش دار شود .( دستور پخت کیک خانگی )
و سپس روغن مایع ، شیر را نیز به ظرف اضافه می کنیم و مجدد با همزن دودقیقه دیگر هم می زنیم تا مواد مخلوط شود .
درمرحله بعد آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

حالا مایه کیک وانیلی را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.
از قبل فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید، سپس اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.
مواد و مایه آماده شده را درون قالب می ریزیم و توجه کنید کف قالب را از قبل با چند قطره روغن چرب می کنیم . قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود . ( دستور پخت کیک خانگی )

فودکافی

قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود ، وقتی کیک وانیلی آماده شد از فر خارج می کنیم تا سرد شود و بعد برای تزیین از پودر قند الک شده روی آن استفاده می کنیم . کیک وانیلی آمده سرو است نوش جان .

صفحه نخست 

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها