زرشک پلو با مرغ یک غذای خواستنی

به نام خدا

زرشک پلو با مرغ یک غذای خواستنی :

ما در فود کافی شما را این بار به یک غذای ایرانی بسیار پر طرفدار دعوت می کنیم تا هم طعم او را بچشید هم لذت یک غذای خوشمزه را تجربه کنید . پس ما را در این مطلب همراهی کنید .

فودکافی

زرشک پلو با مرغ لذیذ :

اگر یک مهمانی یهویی برگزار کردید و یا مهمان ناخوانده ای قرار بود بیاید اصلا نگران نباشید و تشویش به دل خود راه ندهید چون می توانید یک غذای خوشمزه و خوش آب ورنگ مثل زرشک پلو با مرغ را در زمانی کوتاه آماده کنید . همچنین باید بدانید که این غذا پای ثابت مراسم های ایرانیان است ، و در خیلی از مراسم هایی از جشن ازدواج تا مراسم های عزاداری از این غذا برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شود . گفته می شود فرمول اندازه هر نفر در این غذا آسان و راحت است و اگر شما تدارک 8 نفر را دارید و در لحظه آخر دونفر دیگر به جمع قرار است اضافه بشود اصلا جای نگرانی نیست و سریع افزوده می شود . (پیمانه برنج و یک تکه اضافه مرغ می خواهد همین ) خیلی ها در مورد نحوه درست کردن او سلیقه ای هم آشپزی می کنند که ما در این مطلب مختصر و مفید نحوه ای از آن را می گوییم که تقریبا مشترک تمام سلیقه ها موقع طبخ آن است . همراه فود کافی باشید .

فودکافی

مواد اصلی زرشک پلو با مرغ : ( حداقل برای 4 نفر )

برنج 4 پیمانه ( پیمانه مخصوص یک نفر ) ران یا سینه مرغ 4 تکه ( دلخواهی بیشتر هم می توانید استفاده کنید ) زرشک یک پیمانه ( به مقدار لازم ) شکر 2 قاشق غذاخوری ، رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری ، پیاز 2 عدد متوسط ، زعفران دم کرده 4 قاشق غذا خوری، ( دلخواهی بیشتر هم بخواهید می شود اضافه کنید ) کره 100 گرم ، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم ، زردچوبه و روغن به مقدار لازم ، آب لیمو به مقدار لازم .

فودکافی

مرحله اول زرشک پلو با مرغ :

اول از همه باید برنج هارا بشوییم و داخل ظرف مناسب بریزیم و به مقدار لازم روی آن آب بریزیم و یک قاشق چای خوری نیز در نهایت به برنج اضافه می کنیم . در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و بعد پیاز را همراه کمی روغن شروع می کنیم به تف دادن تا خوب طلایی بشود و در کنارش کم کم ادویه ها چون نمک و فلفل و زردچوبه را نیز اضافه می کنیم و تف می دهیم

فودکافی :   کلم پلو

مرحله دوم :

در اینجا تکه های گوشت مرغ را جداگانه در قابلمه سرخ می کنیم و مقداری آب به آن اضافه می کنیم و سر تابه را می بندیم
تا مرغ ها با آب جوش بخورد وبپزد .

فودکافی

مرحله سوم :

در این مرحله کره را با ۲ قاشق روغن در یک تابه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی داغ بشود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم و بوی خامی آن گرفته شود.
و بعد از آن ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و در صورت تمایل ۱ قاشق غذاخوری گلاب به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم. سپس در ادامه رب گوجه فرنگی سرخ شده را نیز قابلمه اضافه می کنیم. پس از گذشت تقریبا5 دقیقه آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم محتوا و مرغ روغن بیندازد و سس درون قابلمه غلیظ تر شود. برای براق شدن زرشک ها آنها را با مقداری شکر و کره در یک ظرف مناسب تف می دهیم تا خوش رنگ شوند .

 

فودکافی

مرحله چهارم :

یک قابلمه برای پخت برنج روی حرارت می گذاریم و آب می ریزیم پس از اینکه آب جوش آمد ۱ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق روغن مایع به آب جوش اضافه کرده، سپس برنج خیسانده شده را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بین 8 تا 10 دقیقه درون آب جوش بماند تا نرم شود ( نکته قابل توجه بستگی به برنج تان دارد و جوش هر برنج مثل برنج ایرانی با برنج خارجی فرق می کند ) وقتی که برنج به خوبی نرم شد ( مغز پخت شد ) باید آن را آبکشی کنیم. در اینجا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و چند قاشق روغن داخل آن می ریزیم. و می توانیم با گذاشتن چند برش سیب زمینی ته دیگ آن را نیز آماده کنید ، سپس برنج آبکش شده را با کفگیرکم کم روی ته دیگ می ریزیم، و کمی روغن روی آن می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و در انتها قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

فودکافی :   انواع آش

فودکافی

مرحله پنجم :

وقتی برنج دم کشید، آن را داخل دیس می کشیم و در ادامه رویش را نیز با چند قاشق زشک و زعفران تزیین می کنیم . و درادامه خورش مرغ آماده شده را نیز در ظرف مناسب با سلیقه خود می ریزید و سرو می کنید . ( می توانید مرغ را از خورش جدا کرده و کنار بشقاب برنج بکشید و سس آن را در ظرف کاسه ای برای سرو آماده کنید و میل کنید )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها