طرز تهیه شیر نسکافه

به نام خدا

فود کافی

طرز تهیه شیر نسکافه

شیر نسکافه:

شیر نسکافه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار است. نسکافه یکی از فراورده های قهوه می باشد. این نوشیدنی طرفداران بسیاری در سراسر جهان داشته و گاهی آن را با شیر مخلوط می کنند. البته کسانی که به اسپرسو علاقه دارند، معمولاً نمی توانند نسکافه را جایگزین آن کنند. در ادامۀ این مطلب قصد داریم طرز تهیه شیرنسکافه را برای شما عزیزان قرار دهیم. پس اگر اولین بار است که قصد دارید این نوشیدنی جذاب را تهیه کنید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

طرز تهیه شیر نسکافه:

همانطور که گفته شد نسکافه یکی از فراورده های قهوه است. ماده اولیه آن نیز به راحتی در دسترس است و می توانید آن را از سوپر مارکت ها تهیه کنید. این نوشیدنی نسبت به قهوه شیرین تر است و به همراه شیر تهیه می شود. همچنین می توان به آن خامه نیز اضافه کرد. لازم به ذکر است که کالری شیر نسکافه نسبت به قهوه بیشتر است. در نتیجه برای کسانی که رژیم غذایی خاصی به قصد لاغری دارند، ممکن است خیلی مناسب نباشد و همان قهوه جایگزین بهتری باشد. در ادامه آموزش درست کردن این نوشیدنی جذاب را برای شما قرار داده ایم.
مواد اولیه برای تهیه شیر نسکافه
• شیر یک لیوان
• نسکافه 2 قاشق غذاخوری
• خامه 100 گرم
• شکلات (دلخواه)
• شکر (دلخواه)

نحوه تهیه شیر نسکافه:

پس از آماده سازی مواد اولیه، نوبت به درست کردن این نوشیدنی جذاب می رسد. ابتدا باید شیر را برای مدتی درون یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود. سپس آن را درون شیر جوش قرار داده و روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید که شیر نباید به دمای جوش برسد. زمانی که به حدود 65 تا 70 درجه رسید آن را از روی شعله بردارید. سپس باید خامه و نسکافه را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. آن را درون لیوان بریزید و در آخر شیر را به آن اضافه کنید. نهایتاً نیز همه آن ها را هم بزنید.

تزئین شیر نسکافه:

برای تزئین شیر نسکافه می توانید از پودر شکلات و قالب های آماده استفاده کنید. برای این کار غالب را با فاصله روی نوشیدنی قرار داده و سپس از بالا پودر شکلات را روی آن می ریزید. همچنین اگر روی شیر نسکافه، فوم شیر بریزید می توانید برای تزئین از سس شکلات و یا انواع سیروپ نیز استفاده کنید.

فودکافی :   چند دمنوش مناسب فصل سرما

فود کافی

نحوه درست کردن فوم شیر نسکافه:

فوم شیر را به طور معمول با استفاده از ماشین اسپرسو درست می کنند و به بهترین حالت توسط این دستگاه آماده می شود. اما در صورتی که ماشین اسپرسو در دسترس نبود می توانید از فرنچ پرس برای تهیه فوم شیر استفاده کنید. برای این کار باید شیر حرارت دیده را درون فرنچ پرس قرار دهید و با پرس های مداوم آن حدود 10 الی 15 بار شیر کمی کف می کند و حالت مخملی به خود می گیرد. سپس می توانید این شیر فوم دار را برای درست کردن شیرنسکافه استفاده کنید.
شیر فوم دار همچنین باعث می شود ظاهر نوشیدنی نیز مناسب تر باشد. لازم به ذکر است که از همزن برقی نیز می توانید برای تهیه فوم شیر استفاده کنید. یعنی باید شیر را آنقدر هم بزنید تا کاملاً کف کند.

طرز تهیه شیر نسکافه سرد:

نوشیدنی های سرد که بر پایه قهوه درست می شوند نیز طرفداران بسیاری دارند. نوشیدنی های سرد به طور کلی برای فصول گرم سال مناسب تر هستند. شیرنسکافه را نیز می توان به حالت سرد نیز سرو کرد.
برای درست کردن شیر نسکافۀ سرد باید به همان روشی که گفته شد آن را درست کنید. یعنی خامه و نسکافه را با یکدیگر مخلوط کنید و شیر حرارت دیده را روی آن ریخته و ترکیب کنید. سپس در درون لیوان تکه های یخ بریزید.
در شیر نسکافه سرد می توان از انواع سیروپ نیز استفاده کرد به طور مثال می توانید سیروپ کارامل و یا سیروپ شکلات را نیز به آن اضافه کنید. لازم به ذکر است که بهتر است شیر نسکافه سرد را به همراه نی سرو کنید.

فود کافی

خواص نسکافه:

قهوه به افراد کمک می‌ کند که احساس خستگی و خواب آلودگی کمتری داشته باشند. همچنین سطح انرژی را در بدن افزایش می ‌دهد. این افزایش سطح انرژی به دلیل وجود کافئین در نسکافه است. بعد از نوشیدن نسکافه، کافئین در جریان خون جذب می ‌شود و از طریق خون به مغز خواهد رسید.
لازم به ذکر است که کافئین در مغز مانع از عملکرد آدنوزین می ‌شود. آدنوزین نوعی حمل کنندۀ انرژی است. وقتی این اتفاق رخ دهد، میزان انتقال دهنده ‌های عصبی مانند نوراپی نفرین و دوپامین افزایش خواهد یافت. بسیاری از مطالعات کنترل شده بر روی انسان نشان می‌ دهد که قهوه جنبه‌ های مختلف عملکرد مغز را بهبود می ‌بخشد؛
از جمله حافظه، خلق و خو، هوشیاری، سطح انرژی، زمان واکنش و عملکرد ذهنی عمومی. همانطور که گفته شد کافئین میزان اپی نفرین (آدرنالین) خون را افزایش می‌دهد. این ماده بدن را برای انجام فعالیت‌های بدنی شدید آماده می‌کند. کافئین با تجزیۀ چربی‌ های بدن، اسیدهای چرب آزاد را به عنوان سوخت در دسترس قرار می دهد. با توجه به این تأثیرات، جای تعجب نیست که کافئین می‌تواند به طور متوسط 11 الی 12 درصد عملکرد بدنی را بهبود بخشد. بنابراین، منطقی است که حدود نیم ساعت قبل از رفتن به باشگاه، یک فنجان شیر  نسکافه بنوشید.

فودکافی :   امتیاز قهوه یزدی درمیان قهوه ها

صفحه اصلی 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها