طرز تهیه مرغ هندی

به نام خدا

فود کافی

مرغ هندی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که همان طور که از نامش پیداست برای کشور هند می باشد ولی در بیشتر مناطق خاورمیانه تهیه می شود و مانند همه غذاهای هندی بسیار خوش عطر و بو و پر ادویه می باشد. مرغ هندی را می توانید با ماست یا پودر نارگیل یا خامه تهیه کنید و از انواع ادویه ها برای مزه دار کردن این غذا استفاده کنید شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان فلفل قرمز را در این خورش کم یا زیاد کنید این غذا به عنوان یک وعده اصلی می باشد و می توانید به همراه نان یا برنج میل کنید. امروز در فودکافی مرغ هندی مجلسی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم:

• سینه مرغ ۱ عدد
• پیاز ۱ عدد
• سیر ۵ حبه
• پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
• ماست ۱ پیمانه
• رب ۱ ق غذا خوری
• فلفل قرمز، میخک، زردچوبه، دارچین، هل، زنجبیل از هر کدام ۱ ق چای خوری

مرحله اول:

تفت دادن پیاز
ابتدا سینه مرغ را فیله می کنیم و استخوان آن را جدا کرده سپس سینه مرغ را به قطعات کوچک تر خرد کنید و بشورید. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن خوب تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دوم:

تفت دادن مرغ در ادامه سیر رنده شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا وقتی بوی سیر بلند شد پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس در ادامه تکه ها مرغ را اضافه کنید و کمی تفت داده تا مرغ تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم:

افزودن ماست و رب ماست را اضافه کنید و هم بزنید سپس رب را افزوده و با تکه های مرغ خوب هم بزنید تا رب باز شود سپس تمام ادویه ها را افزوده و خوب هم بزنید سپس مقداری آب بریزید.

مرحله چهارم:

پخت مرغ هندی با ماست وقتی آب اضافه کردید درب قابلمه یا تابه را نیمه باز بگذارید و اجازه دهید سس غلیظ و سینه مرغ پخته شود نمک را افزوده و سپس به همراه برنح و به دلخواه کمی سیب زمینی سرخ کرده این مرغ هندی بسیار خوشمزه را سرو می کنیم.نوش جان

روش دوم:

مواد لازم
گوجه‌فرنگی – فیله شده: 400 گرم
پیاز سفید – خرد شده: 1 عدد
سینه مرغ – مکعبی خرد شده: 2 عدد
فلفل چیلی – خرد شده: 3 عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز – خرد شده: 1 عدد
سیر :2 حبه
زردچوبه :2 قاشق چای‌خوری
گشنیز – خشک شده:2 قاشق غذاخوری
زیره : 1.5 قاشق غذاخوری
گرم ماسالا : 2 قاشق چای‌خوری
گشنیز – خرد شده: 1 مشت

فود کافی

طرز تهیه خوراک مرغ هندی:

1. فیله‌های مرغ را مکعبی خرد کنید و در کاسه‌ای بریزید. یک قاشق چای‌خوری پودر گشنیز، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری زیره روی به کاسه اضافه کرده و مرغ‌ها را هم بزنید تا به ادویه آغشته شوند. سپس روی کاسه را پوشانده و در یخچال قرار دهید تا در مدتی که سس را آماده می‌کنید، مرغ‌ها مزه‌دار شوند.
2. برای آماده کردن سس نصف پیاز خردشده، ۲ حبه سیر خردشده و یک عدد فلفل چیلی ریز خردشده را در تابه‌ای بزرگ ریخته و با کمی روغن سرخ کنید. پس از ۵ دقیقه، ۳۰۰ میلی‌لیتر آب به تابه اضافه کنید و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه بجوشد. در همین زمان ۴۰۰ گرم گوجه‌فرنگی را در غذاساز پوره کنید.
3. در تابه‌ای دیگر یک قاشق چای‌خوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری پودر گشنیز و یک قاشق غذاخوری زیره را در چند قطره روغن بریزد و برای یک دقیقه تفت دهید. سپس پوره گوجه‌فرنگی را اضافه کنید تا برای ۱۰ دقیقه بجوشد.
4. مخلوط پیاز و سیر را در غذاساز بریزید و به تابه گوجه‌فرنگی اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. بچشید و نمک آن را کنید. این مخلوط باید ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد.
5. حالا وقت آن است که مرغ مزه‌دار شده را در روغن تفت دهید. بعد از چند دقیقه حرارت را کم کنید، نصف دیگر پیاز، یک فلفل قرمز و ۲ فلفل چیلی خرد شده را به تابه اضافه کنید. کمی تفت دهید و بعد سس گوجه‌فرنگی را روی آنها بریزید. مرغ‌ها باید به همراه سس برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشند. در صورت غلیظ‌شدن سس، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید.
6. یک دقیقه قبل از سرو غذا ۲ قاشق چای‌خوری ادویه گرام ماسالا و یک مشت پر گشنیز خردشده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. خوراک مرغ هندی شم آماده است،می‌توانید آن را با برنج پخته یا نان سرو کنید.

صفحه اصلی

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها