ناهار یک پیراشکی خوشمزه

به نام خدا

 

ناهار یک پیراشکی خوشمزه :

می توان گفت پیراشکی یک نوع غذای فست فودی پر طرفدار و خوشمزه است که براحتی می شود در خانه و محیط آشپزخانه خودتان نیز آن را تهیه کنید و کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید با فود کافی در این مطلب خوشمزه همراه باشید .

فودکافی

پیراشکی گوشت و قارچ :

ما انواع پیراشکی داریم که در هرکجا با مواد اولیه و سلیقه ای نیز تهیه می شود . یکی از پرطرفدار ترین آنها پیراشکی گوشت و قارچ می باشد که می خواهیم طرز تهیه ان را در اختیار شما قرار دهیم .

مواد لازم برای پیراشکی گوشت و قارچ : ( برای چهار نفر )

گوشت چرخ کرده سیصد گرم (می توان از گوشت ریش ریش شده گوسفند هم استفاده کرد سلیقه ای است ) قارچ صدو پنجاه گرم ، پیاز یک عدد متوسط ، فلفل دلمه ای یک عدد ، پنیر پیتزا دویست گرم ، رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری ، نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه به مقدار لازم ، روغن به مقدار لازم ،

مواد لازم برای خمیر پیراشکی گوشت و قارچ :

آرد سفید پانصد گرم ، آب ولرم دو لیوان ، شکر یک قاشق غذاخوری ، مایه خمیر فوری یک قاشق غذاخوری ، سیب زمینی یک عدد متوسط ، نمک به مقدار لازم ، روغن مایه به مقدار لازم ،

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ :

در مرحله اول می رویم سراغ تهیه خمیر پیراشکی به روش خانگی ( از خمیر پیراشکی آماده هم می شود استفاده کرد ) ابتدا سیب زمینی را با مقداری آب در قابلمه ای مناسب و روی حرارت قرار می دهیم تا کامل بپزد ، و بعد آن را پوست گرفته و با رنده ریز آن را رنده می کنیم ، سپس آن را کناری می گذاریم . در ادامه مقداری آب به همراه نمک ، شکر ، روغن مایه و خمیر مایه مورد نظر را داخل ظرفی بزرگ و کاسه ای شکل ریخته و مواد را با هم ترکیب می کنیم .

 

فودکافی

 

بعد از آن سیب زمینی رنده شده را نیز به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه به حالت کنترل شده الک کرده و همه مواد را با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا خمیر جمع بشود. و در نهایت زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. خمیر را کمی ورز می دهیم تا صاف و یکدست شود، در ادامه یک کاسه بزرگ را با روغن چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می دهیم ، روی کاسه را با یک پارچه ضخیم یا سلفون می پوشانیم و به مدت45 دقیقه تا یک 60 در فضای محیط استراحت می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود.

فودکافی :   انواع پیتزای خانگی

مرحله دوم :

در اینجا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم. پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم.در حین تفت دادن مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. در ادامه آشپزی قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، و بعد مواد را کمی تفت می دهیم تا قارچ و فلفل دلمه ای آب بیندازند.

فودکافی

 

ادامه درب تابه را می گذاریم تا مواد درون آن بپزد . در ادامه وقتی آب درون تابه کشیده شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد مورد نظر خنک بشود ، در ادامه آشپزی می رویم سراغ خمیر از قبل آماده و آن را روی سطح مناسب گذاشته و با وردنه خمیر را باز می کنیم بعد مناسب با اندازه مورد نظر با کاتر مخصوص برش می زنیم و گردالی شکل قالب می زنیم . در نهایت روی هر خمیر مقداری از مواد تشکیل شده از گوشت و قارچ را ریخته و یک سمت خمیر را روی مواد بر می گردانیم و لبه های آنرا با دست یا چنگال فیکس می کنیم.

 

فودکافی

مر حله سوم :

به همین صورت تمام پیراشکی ها را آماده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم که پیراشکی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. و سپس اجازه می دهیم هر دو سمت شان به طور کامل سرخ شود.

 

فودکافی

در نهایت روغن اضافی پیراشکی ها را با دستمال حوله ای یا دستمال کاغذی می گیریم، و بعد در ظرف مورد نظر قرار می دهیم و با سس دلخواه سرو می کنیم . (نوش جان)

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها