چند دمنوش مناسب فصل سرما

به نام خدا

 

فودکافی

چند دمنوش مناسب فصل سرما :

می توان گفت با نزدیک شدن به فصل سرما یکی از نیاز های طبیعی بدن دمنوش های گیاهی می باشد که می تواند به سیستم بدنی کمک کند و شما می توانید در عصر و یا شب ها خود را به نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی دعوت کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید مخصوصا اگر در طول روز دچار تنش و استرس کار و روزمرگی هستید . ما در فود کافی می خواهیم با چند نوع دمنوش مناسب شما را به پیشواز پاییز و زمستان سر شار از نشاط و سلامتی ببریم . با ما همراه باشید .

 

دمنوش دارچین و عسل :

گفته می شود دارچین یک ماده ضد میکروبی و ضد قارچی و همچنین ضد ویروسی است ،و از طرفی با تقویت سیستم ایمنی بدن از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری می کند. دارچین در تقویت ایمنی بسیار قدرتمند است، برخی از مطالعات حتی نشان می دهد که ممکن است خطر ابتلا به ویروس HIV را کاهش نیز دهد.

فودکافی

طرز تهیه دمنوش دارچین :

می توانید یک تکه چوپ دارچین یا یک قاشق چای خوری پودر آن را به یک لیوان متوسط آب جوش اضافه کرده و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد عصاره در نهایت عصاره آن را در بیارید و سپس با مقداری عسل مخلوط و بنوشید . ( نوش جان )

دمنوش چای سیاه و گل محمدی :

درباره چای سیاه و مصرف آن که در بیشتر خانه ها رواج دارد ، یکی از نوشیدنی های پر طرفدار در دورهمی و مهمانی ها می باشد که حالا ما می خواهیم با یک طعم دهنده معطر این نوشیدنی را دلپذیر کنیم .

فودکافی

طرز تهیه چای سیاه با گل محمدی :

برای تهیه این نوشیدنی که به دلخواه می توانید تهیه کنید و برای روزهای سرد و غیر سرد نیز محدود نمی شود . ابتدا باید در آب جوش یا قوری مورد نظر که آب جوش ریخته اید یک قاشق چای سیاه و سپس یک قاشق چای خوری غنچه گل محمدی نیز به آن اضافه کرده و می گذاریم به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد و آماده سرو بشود . نوش جان ( همچنین می توانید به آن یک قاشق غذا خوری شیر بادام اضافه کنید و از خواص آن در فصل سرما نیز بهرمند بشوید )

فودکافی :   امتیاز قهوه یزدی درمیان قهوه ها

 

دمنوش آویشن :

گیاه آویشن که شهرت فراوانی در تقویت و ضد عفونی کردن بدن دارد .سر شار از روغن های ضروری می باشد و عطر و طعم فوق العاده دارد و برای همه افراد مناسب است (نکته قابل توجه برای عده ای با دستور پزشک باید تجویز شود ) و گفته می شود تحقیقات علمی نشان می دهد نوشیدن یک فنجان چای آویشن برای جلوگیری از بیماری آلزایمر مفید است، و از خواص دارویی اش برای درمان گلو درد ، سرفه و سرماخوردگی و همچنین برای درمان سوزش سر دل و معده نیز استفاده می شود و تاثیر گذار است .

فودکافی

طرز تهیه دمنوش آویشن :

برای تهیه و آماده کردن این دمنوش مفید باید یک قاشق چای خوری گیاه خشک شده آویشن را پودر کرده و به تقریبا چهار لیوان آب جوش اضافه کرده و بعد بگذاریم بین 10 تا 15 دقیقه دم بکشد و سپس می توانید بنوشید . نوش جان ( برای اثر بخشی و سرماخوردگی توصیه می شود مقداری پودر دارچین یا زنجبیل به آن اضافه کنید تا در بهبود بیماری موثر تر باشد )

 

دمنوش بادرنجبویه :

از زمان‌های دور بادرنجبویه جزو گیاهان شناخته شده است که گفته می شود یونانیان به آن نام ملیس داده‌اند. و همچنین دانشمند معروف و نام دار ابن‌سینا این گیاه را بادرنجبویه نامیده است چرا که برگ آن اگر فشرده شود بوی بادرنگ (لیمو) می‌دهد برای همین امروزه به آن سیترونل هم می‌گویند. این گیاه درمانگر و معطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ( گفته می شود اگر استرس و فشارهای روحی‌تان زیاد است می‌توانید به این گیاه اعتماد کنید و گاهی شب‌ها قبل از خواب یک فنجان از این دمنوش میل کنید تا خواب راحتی داشته باشید )

فودکافی

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه :

برای تهیه این دمنوش درمانگر باید ابتدا یک قاشق غذاخوری از برگ های این گیاه یا به صورت خشک و پودر شده داخل یک قوری ریخته و آب جوش نیز اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید دم بکشد و بعد با کمی عسل یا نبات می توانید این دمنوش را نوش جان کنید .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها