چند نوع خورشت مناسب مهمانی

به نام خدا

چند نوع خورشت مناسب مهمانی :

می توان گفت خورشت ها و انواع آن در فرهنگ غذاهای ایرانی جایگاه بخصوص و ویژه ای دارند که نمی توانید براحتی از خوردن آن صرف نظر کنید و به نوعی وقتی بتوانید یکی از خورشت های مرسوم همچون خورشت مرغ مجلسی ، خورشت آلو ، خورشت فسنجان ،و… را با اصول و مجلسی و به قول معروف جا افتاده آماده کنید می توانید هنر آشپزی خودتان را ثابت کنید . ما در فود کافی می خواهیم ابتدا چند نوع از انواع این خورشت هارا برایتان بازگو کنیم تا شما به سلیقه خودتان انتخاب و سپس آماده کنید و نوش جان .

 

فودکافی

 قیمه مجلسی :

یکی از خورشت های بی رقیب که در خیلی از مراسم ها مورد استقبال است و مواد اصلی آن نیز ار گوشت قرمز ، لپه ، سیب زمینی و… می باشد که برای بهتر شدن طعم آن هل یکی از ادویه های مورد نظر در این خورشت است . از طعم دهنده های دیگر این خورشت می توان به زعفران، لیمو عمانی، گلاب و دارچین نیز اشاره کرد. ( نکته قابل توجه قیمه در زبان ترکی به معنی گوشت تکه‌ شده است که اشاره به تکه ‌های گوشت خرد شده در این خورشت دارد )

 

فودکافی

 فسنجان :

این خورشت جز غذاهایی است که طعم ملس آن با هر ذائقه ای جور در می آید و کمتر کسی می تواند دست رد به سینه آن بزند ، مواد اصلی آن نیز گوشت مرغ ( البته گوشت قرمز هم سلیقه ای استفاده می کنند ) گردو و رب انار می باشد بنا به سلیقه گاه این خورشت ترش و گاه طعم ملس دارد که در شمال کشور فسنجان را با گوشت مرغابی یا اردک نیز می پزند و ادویه خاصی ندارد مگر اینکه بجای رب انار از رب گوجه فرنگی هم می شود استفاده کرد .

 

 

 

فودکافی

 به آلو :

وقتی اسم این خورشت می آید اگر قبلا میل کرده باشید با یاد آوری اش آب دهانتان را قورت می دهید و دوباره هوس خوردن آن را خواهید داشت . و در فصل پاییز که (به ) این میوه خوشمزه ( و کمی سفت ) در دسرس همگان است موقعیت خوبی برای طبخ آن است که نباید غافل شد خورشت به آلو را با مرغ ، گوشت قرمز ، گوشت بوقلمون ، گوشت چرخ کرده می توان پخت و چاشنی اصلی آن زعفران و فلفل قرمز و یکی از مواد اصلی آن آلو است که طعم آن را با هر نوع گوشت خوشمزه تر و خواستنی تر می کند .

فودکافی :   انواع کوفته خوشمزه:بخش اول

 

 

فودکافی

 شش انداز :

یک خورشت متفاوت که به آن  شیش انداز یا شش انداز می گویند و جزء غذاهای محبوب و محلی گیلان است . و اما در شهر هایی چون : زنجان ، قزوین ، شیراز ، و… نیز هم طبخ شده و محبوب است از مزایای آن به باب طبع گیاه خوارها اشاره می کنیم که این غذاها نباید از دست بدهند ، مواد اصلی آن بادمجان ، گردو ، رب انار ، و بنا به سلیقه از لبو ، کدو ، هویج ، هم استفاده می شود و ادویه هایی چون زردچوبه و فلفل از واجبات آن است . حتما در یک دورهمی خانوادگی می توانید عزیزانتان را به یک غذای خوشمزه این چنینی دعوت کنید .

 

 

 

خورشت مرغ افشاری :

یکی از غذاهای مناسب مهمانی می باشد که اکثرا با برنج سرو می شود و مواد اصلی آن مرغ و قیسی است و طعم دهنده ای چون زعفران دم کرده را نباید فراموش کنید ودر طرز تهیه آن کنار استفاده از ادویه های غذایی و خواباندن مرغ در این مخلوط و برای مدت زمان حداقل 2 تا 3 ساعت را نیز در نظر بگیرید تا یک غذای مجلسی بی نظیر را تجربه کنید .

 

 

 

 

فودکافی

بلدرچین :

خورشت بلدرچین نیز یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار است که نکته مهم در آن گرفتن بوی زهم گوشت بلدرچین است. در کنار مواد اصلی که بلدرچین است سس پرتقال و رب گوجه، دو ماده ای هستند که در این غذا به کار می روند و سس پرتقال را معمولا باید در ۵ دقیقه آخر، به بلدرچین های در حال پخت اضافه کرد تا کاملا به خورد بلدرچین برود و بلدرچین‌ها طعم غلیظ پرتقال را به خود بگیرند. همچنین این غذا را می توانید در فر یا بدون فر درست کنید و اگر در مهمانی خاصی می خواهید استفاده کنید ، سس پرتقال را همراه سیب زمینی پوره و سبزیجات کنارش می توانید سرو کنید .
صفحه نخست
تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها