چند نوع سوپ خوشمزه فصل سرما

به نام خدا

 

چند نوع سوپ خوشمزه فصل سرما :

با نزدیک شدن به فصل سرما طبیعتا همگی از غذاهای گرم استقبال می کنیم و یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین غذاها از خانواده سوپ ها می باشد که حالا بسته به سلیقه و ذائقه می توانیم آن را آماده کنیم چرا که سوپ ها تنوع بسیاری دارند و اغلب با مواد موجود در خانه می توان دست به کار شد یک وعده غذای گرم و خوشمزه آماده و کنار خانواده میل کرد و لذت برد. با فود کافی در این مطلب خوشمزه همراه باشید .

 

فودکافی

سوپ سبزیجات یک سوپ پر طرفدار :

دربین انواع سوپ یکی از پرخاصیت ترین آنها سوپ سبزیجات می باشد که برای فصل سرما به ویژه وقتی خانواده ها درگیر بیماری هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند می توانند از آن استفاده و بدن را تقویت کنند . یکی از مواد اصلی این سوپ کلم بروکلی است که تاثیر مستقیک روی روده ها دارد و خاصیت ضد سرطانی نیز دارد . سوپ سبزیجات علاوه بر خوشمزه‌گی، سرشار از فولیک اسید و بسیاری مواد مغذی دیگر نیز است .

 

مواد لازم برای سوپ سبزیجات : ( برای چهار نفر )

ساقه کرفس خرد شده یک عدد ، کلم بروکلی خرد شده یک عدد متوسط، پیاز یک عدد ، هویچ دو عدد ، سیر خرد شده دو حبه ، آب مرغ بدون نمک دو پیمانه ، شیر کم چرب دو پیمانه ، فلفل و ادویه مورد نظر به مقدار لازم ، روغن به مقدار لازم ،

 

فودکافی

طرز تهیه سوپ سبزیجات :

یک قابلمه بزرگ و مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آب مرغ را به همراه کرفس خرد شده ، پیاز و هویج خرد شده را درون آن می رزیم و می گذاریم تا جوش بخورد و کمی بعد کلم بروکلی خرد شده را نیز اضافه می کنیم و بعد باقی مواد را نیز کم کم اضافه می کنیم و می گذاریم تا تمامی سبزیجات کاملا بپزد و نرم شوند ، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود و درادامه مواد را میکس می کنیم تا حالت پوره ای یا کشدار به خود بگیرد و در همین حین شیر را نیز اضافه می کنیم و تمام مواد پوره شده را در قابلمه مناسب ریخته و می گذاریم تا به دمای مناسب برسد و آن وقت این سوپ خوشمزه آماده سرو خواهد بود . نوش جان

فودکافی :   انواع آش

 

فودکافی

سوپ جو یک سوپ بی رقیب :

در فصل سرما یکی از سوپ های همیشه مورد انتخاب سوپ جومی باشد که با مواد متنوع آماده می شود و از طرفی آن را به عنوان یک پیش غذا در بیشتر مراسم ها و رستوران ها استفاده می کنند .

 

مواد لازم برای سوپ جو قرمز: ( برای 6 نفر )

جو پوست کنده یک پیمانه ، سینه مرغ بدون استخوان سیصد گرم ، گوجه فرنگی سه عدد ، رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری ، پیاز یک عدد ، هویج یک عدد ، سیر دو حبه ،جعفری خرد شده چهارقاشق غذاخوری ، لیموترش یک عدد ، نمک ، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم ، روغن به مقدار لازم ، آب مرغ یک لیتر

 

فودکافی

طرز تهیه سوپ جو قرمز :

در مرحله اول ابتدا باید مقدار جو مورد نظر را بشوییم و بگذاریم خوب خیس بخورد ( لازم هست حداقل چهارساعت از قبل داخل آب قرار دهیم تا خیس و حجیم شود ) سپس جو را آبکشی می کنیم و در ادامه آن را داخل یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم و و چند لیوان آب اضافه می کنیم و شعله را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا جو خوب بپزد و لعاب بیندازد . نیم ساعت بعد هویج خرد شده را به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم مواد خوب بپزد.

 

مرحله دوم :

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در یک تابه مناسب قرار می دهیم و با اضافه کردن کمی روغن شروع به تف دادن آن می کنیم . سپس وقتی پیاز ها طلایی رنگ شدن مقدار گوشت مرغ را نیز نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و تف می دهیم تا رنگ مواد تغییر کند . سیر را رنده و به همراه ادویه ها به تابه اضافه و خوب تف می دهیم تا به خورد مواد برود تا عطر عطر سیر و ادویه ها خارج شود در اینجا دو قاشق رب غذاخوری را نیز به آن اضافه می کنیم تا رنگ مواد باز شود و در ادامه کمی تف می دهیم .

 

فودکافی

مرحله سوم :

در این مرحله گوجه فرنگی ها را رنده و به تابه اضافه می کنیم و همراه مواد تف می دهیم تا کاملا یک دست شوند . وقتی هویج و جو کاملا پختند مخلوط داخل تابه را به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یک دست شوند . سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد ، وقتی از سوپ تقریبا آماده مطمعن شدید آب لیموترش را می گیریم و سپس صاف می کنیم و به همراه جعفری خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم چند دقیقه دیگر روی حرارت ملایم جوش بخورد و دیگر آماده سرو خواهد شد .

فودکافی :   رژیم مخصوص گیاه خواران بخش 2

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها