ژله آلوئه ورا

به نام خدا

ژله آلوئه ورا :

ژله ها از خانواده دسرهای خوشمزه و پر طرفدار هستند که در مهمانی ها و دورهمی ها سرو می شوند و محبوب می باشند . ما در فود کافی این بار به سراغ ژله آلوئه ورا رفته ایم که به دلیل خواص آن زیاد توصیه می شود که می توان به شکل های مختلفی همچون مخلوط با بستنی ، شیر ، و یا خامه ترکیب کرد و از خوردنش نیز لذت برد ، با ما در این مطلب همراه باشید . ( نکته قابل توجه اینکه ژله آلوئه ورا به خاطر نداشتن رنگ، برای تهیه دسرهای جذابی نظیر ژله تزریقی، ژله سه بعدی و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد )

فود کافی

طرز تهیه ژله آلوئه ورا با شیر :

برای درست کردن این ژله خوشمزه کمتر از نیم ساعت زمان نیاز است .مواد لازم : یک بسته پودر آلوئه ورا ، شیر پاستوریزه یک لیوان و نیم ….
برای طرز تهیه ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب و شیر را داخل آن ریخته و بعد پودر را اضافه می کنیم و آن را خوب هم میزنیم تا حل شود و مایه بدست آمده را داخل قالب می ریزیم و آن را در یخچال می گذاریم تا ژله ببندد و به اصطلاح سفت شود ( حداقل زمان بستن این ژله سه ساعت می باشد که هر چی بیشتر هم بماند بهتر از قالب جدا می شود ، همچنین اگر در ظرف مخصوص بریزید دیگر نیاز نیس از قالب جدا کنید و مستقیم آماده سرو می باشد )

فود کافی

طرز تهیه ژله آلوئه ورا با بستنی :

یک ژله ترکیبی و خوش طعم که می توانید با درست کردن آن دوستان و عزیزان خود را دور هم جمع کرده و لذت آن را شریک بشوید . مواد لازم : ( برای حداقل چهار نفر) پودر ژله آلوئه ورا دو بسته ، بستنی وانیلی ساده دو عدد ، آب جوش سه لیوان ، رنگ خوراکی دلخواه به مقدار لازم ، مدت زمان آماده کردن کمتر از نیم ساعت . حالا برای طرز تهیه اول می رویم سراغ دو بسته پودر ژله و آن را با ۳ لیوان آب جوش مخلوط کرده و به خوبی حل میکنیم و هنگامی که پودر کاملا حل شد کمی صبر کنید تا خنک وقتی هم‌دما با بستنی شد آنها را باهم مخلوط می کنیم و سپس می‌توانیم چند قطره رنگ خوراکی را به مایه دسر اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنیم تا رنگ آن یک دست بشود . مواد حاصل شده را در قالب یا ظرف مورد نظر ریخته و آن را حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال بگذارید تا ژله ببندد .بعد از زمان مورد نظر ژله بستنی آماده سرو است .

فودکافی :   طرز تهیه انواع پاناکوتا

فود کافی

طرز تهیه ژله آلوئه ورا با خامه :

یک ژله خوشمزه و محبوب برای شمایی که دنبال طعم متفاوت هستید . مواد لازم : پودر ژله آلوئه ورا یک بسته ، خامه صبحانه یک لیوان ( توجه داشته باشید نه سفت باشد نه آبکی ) مدت زمان برای آماده کردن کمتر از نیم ساعت می باشد .
در ابتدا پودر ژله را در یک ظرف ریخته و یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و می گذاریم کمی سرد بشود سپس خامه را که هم دما با ژله باشد به آن اضافه می کنیم ( توجه داشته باشید اگر خامه سرد تر باشد و به مایه ژله اضافه شود بریده می شود و اونچه مدنظر هست نخواهد شد ) وقتی مواد حاضر شد وانیل را نیز اضافه می کنیم و خوب مواد را ترکیب می کنیم و مایه حاضر شده را داخل قالب یا ظرف مورد نظر ریخته و داخل یخچال می گذاریم تا سرد و آماده سرو بشود . ( می توانید قبل از داخل یخچال گذاشتن کمی بچشید و اگر شیرینی آن کم بود کمی شکر به آن اضافه کنید)

صفحه نخست

تیم تولید محتوا چینود  

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها