کوکو سبزی با گردو

 

به نام خدا

 

کوکو سبزی با گردو :

خانم ها همیشه در حال فکر به این هستند که شام و ناهار چه غذایی بپزند که هم بتوانند بزرگترها بخوردند و هم بچه های کوچک تر برای خوردن غذا بهونه نیاوردند . ما در فود کافی این بار می خواهیم شما را با چند نوع کوکو آشنا کنیم که هم یک غدای نونی پر طرفدار است هم بچه ها بخاطر طبخ و راحتی اون مخصوصا با سس علاقه نشان می دهند . پس همراه ما باشید.( کوکو سبزی با گردو )

 

فودکافی

کوکو سبزی با زرشک و گردو :

از کوکو های خوشمزه و آسان پز که می توانید به دلخواه و روش های مختلف آن را آماده کنید .یکی از کوکوهای خوشمزه که با سبزی درست میشه کوکو سبزی هست. کوکو سبزی رو به روش‌های مختلف و با مواد میتونین درست کنین.

مواد لازم برای کوکو سبزی 🙁 حداقل برای 4 نفر )
سبزی کوکویی ( جعفری ، و شوید ، تره ، گشنیز ) 500 گرم
تخم مرغ دو تا سه عدد ، نمک ، زردچوبه ، فلفل سیاه به میزان لازم
گردو و زرشک به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سبزی مدل مجلسی :

برای این کوکو به روش رستورانی ابتدا سبزی هارا شسته و به صورت ساطوری خرد می کنیم و سپس همراه کمی روغن مایع در یک تابه تف می دهیم تا سبزی کمی سرخ شود . در مرحله بعد ( البته برخی افراد دوست دارند این کوکو را با رنگ تیره درست کنند که باید سبزی را خوب تفت دهند تا رنگ آن تیره شود. پس از اینکه تفت دادن سبزی کوکویی به پایان رسید آنرا از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود )حالا تخم مرغ ها را در یک کاسه مناسب می شکنیم سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با یک چنگال تخم مرغ ها را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند .( کوکو سبزی با گردو )

 

فودکافی

 

زرشک را بهتر است از قبل کمی در آب بخیسانیم تا کمی نرم شود. در این مرحله مغز گردوها را به صورت دلخواه خرد می کنیم و به همراه زرشک به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم. و بعد مواد را داخل تابه ای که از قبل با روغن روی حرارت گذاشته ایم ریخته و مواد را کامل پخش می کنیم و سر تابه را می بندیم .
در مرحله آخر وقتی دو طرف کوکو پخته شد آن را برش می زنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم و سرو می کنیم .( کوکو سبزی با گردو )

فودکافی :   خوراک مرغ و سبزیجات

کوکو سیب زمینی :

قطعا خیلی ها عاشق این کوکو هستن ( از جمله خود من )
یک غذای آسان و ساده که برای پیک نیک و رفتن توی دل طبیعت نیز مناسب است .

 

فودکافی

 

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی : ( حداقل برای 4 نفر )

سیب‌زمینی متوسط دو عدد ، تخم مرغ دو سه عدد ، پیاز متوسط یک عدد ،
آرذ سوخاری یک قاشق غذا خوری ، نمک ، فلفل قرمز و سیاه ، پودر سیر ، روغن مایع سرخ کردنی ، به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی :

در اولین مرحله به سراغ سیب‌زمینی‌هایتان بروید و آن‌ها را رنده ریزکنید، و یا می‌توانید برای پوره کردن سیب‌زمینی‌ها از میکسر یا خردکن یا هر دستگاهی که در دسترس دارید کمک بگیرید.بعد از رنده کردن سیب‌زمینی‌ها به سراغ پیاز بروید و آن را هم با همان رنده ریز، رنده کنید. مرحله دوم درون ظرف مناسبی پوره سیب‌زمینی و پیاز را بریزید و به‌خوبی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها را دانه‌دانه به مواد کوکو اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید . در مرحله بعد ادویه هایتان را اضافه کنید و دوباره همه مواد را باهم خوب مخلوط کنید تا یک دست شود و در نهایت همه را داخل تابه ای که روغن ریخته اید و روی حرارت قرار دارد می ریزید و شعله را کم می کنیم تا کوکو ما آماده شود و در نهایت وقتی دو طرف کوکو پخته شد آن را بش می زنیم و داخل ظرف مورد نظر سرو می کنیم . نوش جان ( کوکو سبزی با گردو )

کوکو لوبیا سبز :

می توان گفت این کوکو برای ورزشکاران و برای کسانی که اهل رژیم هستن دلخواه و مناسب است .

فودکافی

مواد لازم برای کوکو لوبیا سبز:

لوبیا سبز: ۲۰۰ گرم ،هویج یک عدد متوسط ،سیب‌زمینی یک عدد متوسط،
تخم مرغ دو عدد ، نمک ، فلفل ، زرد چوبه ، زعفران دم کرده ،به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز :

برای تهیه کوکو لوبیا سبز، لوبیا سبزها را پاک کرده و برد می کنیم.
سیب زمینی و هویجمون‌رو هم بعد از شستن و پوست کندن به ابعاد کوچک‌تری برش می‌زنیم تا به‌راحتی بتوانیم همه مواد را در میکسر یا چندکاره بریزیم و پوره موادرو بدست بیاریم. هرچقدر مواد ریزتر خرد شن و با هم ترکیب شوند پخت کوکو با کیفیت بهتری انجام می‌ شود .
در این مرحله همه مواد را داخل تابه ای که از قبل روغن ریخته و روی حرارت قرار دارد می ریزیم و می گذاریم کوکو در حرارت کم پخته شود . و در نهایت وقتی از پخته شدن دوطرف کوکو مطمعن شدیم آن را برش می زنیم و داخل ظرف مناسب می گذاریم و سرو می کنیم . نوش جان( کوکو سبزی با گردو )

فودکافی :   طرز تهیه ته چین مرغ برای 4 نفر

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها