انواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول

به نام خدا

انواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول

انواع دامپلینگ خوشمزه : می توان گفت دامپلینگ (Dumpling) غذای بی نهایت ساده ایی می باشد که اشکال و انواع مختلفی دارد و تقریبا در رژیم غذایی بسیاری از کشورها یافت می شود. در حقیقت دامپلینگ در دسته غذاهای پیچیدنی نظیر دلمه، دست پیچ یا پیراشکی قرار می گیرد و از یک تکه خمیر نرم و نازک تشکیل شده است که در داخل آن مواد غذایی مختلفی مثل گوشت، ماهی، میگو، مرغ، سبزیجات یا شیرینی پر شده و به روش آب پز، سرخ شده یا بخارپز درست می شود. به این ترتیب، فقط با تغییردادن چند ماده اولیه می توانید یک وعده غذا یا اسنک خوشمزه یا حتی یک شیرینی لذیذ داشته باشید ، در ادامه این مطلب خوشمزه همراه ما باشید .

 

فودکافی

انواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول

دامپلینگ مرغ و قارچ خوشمزه :

برای تهیه آن چهار تا پنج عدد قارچ شیتاکه، سه عدد پیازچه و یک پیمانه جیکاما (سیب‌زمینی مکزیکی) را خرد کنید. 300 گرم مرغ چرخ‌شده، نصف پیمانه روغن زیتون، یک‌چهارم پیمانه سس سویا، یک قاشق غذاخوری شکر و کمی نمک به سبزیجات خردشده اضافه و خوب مخلوط کنید. در ادامه به خمیر گرد دامپلینگ نیاز دارید که باید روی آن را با آب مرطوب کنید، مقداری از مایه فیلینگ در وسط آن بگذارید و یک نیمه خمیر را روی طرف دیگر برگردانید. لبه‌های خمیر را کمی چین دهید تا محکم بسته شود سپس برای پخت، یک قابلمه بزرگ آب را جوش آورده و چند دامپلینگ را در آب بیندازید و وقتی روی سطح آب شناور شدند، یک فنجان آب سرد در آن بریزید. وقتی آب برای بار دوم جوش آمد، دامپلینگ‌ها حاضر است. این غذا را می‌توانید با ترکیب سرکه برنج، سس سویا و روغن کنجد سرو کنید نوش جان .

 

فودکافی

انواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول

دامپلینگ سیب‌زمینی بدون گوشت :

گفته می شود یک نوع دامپلینگ سیب‌زمینی در کشورهای اروپای شرقی وجود دارد که با پیاز کاراملی سرو می‌شود. برای تهیه یک قاشق غذاخوری کره و 200 گرم ژامبون یا بیکن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بیکن ترد شود.  سپس یک عدد پیاز خردشده را به تابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به‌تدریج کاراملی شود. در ادامه یک عدد پیاز رنده‌شده، دو عدد سیب‌زمینی خام رنده‌شده، دو پیمانه آرد، سه‌چهارم قاشق چای‌خوری جوش شیرین، دو عدد تخم‌مرغ و نمک و فلفل را در یک کاسه با چنگال هم بزنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. در قابلمه بزرگی آب و مقداری نمک بریزید و وقتی جوش آمد، به‌اندازه یک قاشق از مایه سیب‌زمینی بردارید، در آب بریزید تا بپزد و روی سطح آب شناور شود. دامپلینگ‌ها را آبکش کرده و همراه با ساور کریم، پیاز کاراملی و بیکن سرخ‌شده سرو و نوش جان کنید .

فودکافی :   انواع دامپلینگ خوشمزه بخش دوم

 

فودکافی

انواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول

آرد سوخاری با خورش لوبیا :

برای تهیه دامپلینگ آرد سوخاری باید 1٫5 پیمانه آرد، یک پیمانه آرد سوخاری و دو قاشق چای‌خوری نمک را در غذاساز با هم مخلوط کنید و آب جوش را کم‌کم به آن بیفزایید و همچنان بزنید تا خمیر شکل بگیرد. نوارهای باریکی از خمیر درست کنید و آن را به‌اندازه‌های دو سانتی‌متری برش بزنید. آن‌ها را تا موقع استفاده در یخچال قرار دهید. پستو جعفری: 1٫5 پیمانه جعفری خردشده، دوسوم پیمانه روغن زیتون، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز، نمک، دو حبه سیر و یک‌چهارم پیمانه پنیر پارمزان را در غذاساز خوب مخلوط کنید تا پوره نرمی به دست آید. سپس دو قاشق غذاخوری برگ رزماری، یک عدد برگ بو، یک عدد هویج و یک عدد پیاز خردشده را در مقداری روغن تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند. در ادامه هشت پیمانه آب گوشت، 1٫5 پیمانه لوبیا چینی که از شب قبل خیس خورده است و دو قاشق غذاخوری جعفری خردشده به سبزیجات بیفزایید. در ظرف را قرار دهید و اجازه دهید که لوبیا با حرارت ملایم بپزد. در نهایت دامپلینگ‌ها، 6 قاشق غذاخوری کره و 300 گرم پوره گوجه‌فرنگی را در سوپ بریزید و صبر کنید تا دامپلینگ‌ها بپزند. می توانید غذا را با پارمزان رنده شده و سس پستو تزیین و سرو کنید نوش جان .

 

فودکافی

دامپلینگ سیب زمینی با سس گوجه :

برای این غذای خوشمزه دو عدد سیب‌زمینی بزرگ را با آب و نمک بپزید. سیب‌زمینی را پوست بگیرید و خرد کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک تابه بریزید و یک عدد پیاز خردشده را در آن تفت دهید. در ادامه 200 گرم اسفناج تازه خردشده را به آن بیفزایید و هم بزنید تا نرم شده و آب آن کشیده شود. تابه را کنار بگذارید تا خنک شود. برای تهیه سس هشت عدد گوجه‌فرنگی خشک‌شده، یک عدد گوجه‌فرنگی تازه، یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن و نصف قاشق چای‌خوری شکر را به‌صورت پوره درآورید. به آن نمک و فلفل بزنید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید. 100 گرم توفو رنده‌شده، سیب‌زمینی رنده‌شده و اسفناج خنک‌شده را با هم مخلوط کنید و به آن دو قاشق غذاخوری آرد، دو قاشق غذاخوری آرد سمولینا، دو قاشق غذاخوری آرد سوخاری، مقدار کمی جوز هندی و نمک و فلفل سیاه بزنید. خمیر به‌دست‌آمده را به هشت قسمت تقسیم کرده و آن‌ها را گرد کنید.در یک تابه مقداری روغن بریزید و وقتی داغ شد، دامپلینگ‌ها را در آن تفت دهید تا روی آن‌ها قهوه‌ای شود. در نهایت نیز دامپلینگ‌های داغ را با سس گوجه سرد سرو کنید نوش جان .(انواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول)

فودکافی :   25 غذای محلی هند

 

فودکافی

دامپلینگ سیب‌زمینی آلمانی :

برای تهیه سیب‌زمینی آلمانی باید 1٫5 کیلو یا حدود 10 عدد سیب‌زمینی را بپزید و پوره کنید. یک پیمانه آرد، سه عدد تخم‌مرغ بزرگ، دوسوم پیمانه آرد سوخاری، یک قاشق چای‌خوری نمک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری جوز هندی را با پوره سیب‌زمینی خوب مخلوط کنید و از آن‌ها به‌اندازه یک نارنگی بردارید و گرد کنید. حالا 12 پیمانه آب در یک قابلمه بریزید و اجازه دهید روی حرارت متوسط جوش آید. دامپلینگ‌ها را به‌آرامی در آب جوش قرار دهید و برای حدود ۹ دقیقه با حرارت کم بپزید ، در نهایت نصف پیمانه کره را روی حرارت ذوب کنید و اجازه دهید با حرارت کم قهوه‌ای رنگ شود. سپس یک عدد پیاز خردشده را در آن تفت دهید و در نهایت یک‌چهارم پیمانه آرد سوخاری در آن بریزید. این سس را با دامپلینگ سیب‌زمینی سرو کنید نوش جان .

 

فودکافی

دامپلینگ سبزیجات عالی :

سبزیجات یکی از غذاهای لذیذ ژاپنی است که طرز تهیه بسیار راحتی دارد. (بانواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول )رای تهیه خمیر باید 300 گرم آرد و نصف قاشق چای‌خوری نمک را با هم مخلوط کنید و دوسوم پیمانه آب جوش را به‌تدریج‌ در آن بریزید و هم بزنید تا خمیر به دست آید. خمیر را ورز دهید و بعد آن را برای 30 دقیقه در یخچال بگذارید ،سبزیجات اعم از دو حبه سیر، یک عدد پیاز ، یک عدد هویج، 200 گرم قارچ، 60 گرم تره فرنگی و 200 گرم کلم پیچ را خرد کنید. سپس پیاز، سیر، قارچ و هویج را در مقدار کمی روغن تفت دهید. در ادامه تره فرنگی و کلم پیچ را به آن بیفزایید تا روی حرارت متوسط برای پنج دقیقه نرم شوند. برای نرم‌ترشدن سبزیجات می‌توانید کمی آب در آن بریزید. در ادامه نیز دو قاشق چای‌خوری سویا سس، یک قاشق چای‌خوری سرکه، نمک و فلفل سیاه و یک قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده‌شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید.خمیر دامپلینگ را پهن کنید و یک قاشق از مواد در آن بگذارید و آن را بپیچید. در یک تابه روغن بریزید و اجازه دهید که داغ شود. دامپلینگ‌ها را در روغن سرخ کنید تا روی آن طلایی شوند. سپس یک‌چهارم پیمانه آب در تابه بریزید و در ظرف را بگذارید تا غذا برای هشت دقیقه بپزد و آب آن کشیده شود ، در نهایت با سس و پیازچه خردشده سرو کنید نوش جان .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها