همه چیز درباره غذاهای ارگانیک

به نام خدا

همه چیز درباره غذاهای ارگانیک

همه چیز درباره غذاهای ارگانیک : می توان گفت غذای ارگانیک(محصولات ارگانیک)، به فراورده‌های کشاورزی گفته می‌شود که در تولید و فرآوری آن از کودهای شیمیایی، سموم، هورمون‌ها و دگرگونی‌ها و دستکاری‌های ژنتیکی استفاده نشود و همه مراحل تقویت زمین، کاشت و داشت و برداشت با استفاده از نهاده‌های طبیعی (همچون کود زیستی، کمپوست‌ها، حشرات سودمند، ریزاندامگان کارآ) باشد. واژه آلی پیش از این در فارسی معادل ارگانیک بوده‌است.امروزه تقاضا برای غذای ارگانیک عمدتاً ناشی از دغدغهٔ سلامت فردی و محیط زیست است. فروش جهانی غذای ارگانیک از سال 2002 به بعد 170 درصد افزایش داشته و در سال 2011 به بیش از 63 میلیارد دلار رسیده‌است. محصولات ارگانیک معمولاً 10 تا 40 درصد نسبت به محصولات معمولی گران‌تر هستند. اگرچه غذای ارگانیک، 1 تا 2 درصد کل تولید جهانی غذا را تشکیل می‌دهد، بازار فروش غذای ارگانیک به سرعت و به میزان 5 تا 10 درصد سهم بازار غذا در حال گسترش است در بخش سلامت باشیم فودکافی در ادامه مطلب همراه ما باشید .

 

فودکافی

غذای ارگانیک چیست :

در واقع نوعی غذای طبیعی بدون دخالت عواملی همچون کود و سم و … می باشد. غذاهای ارگانیک دارای طعم و مزه طبیعی و سرشار از مواد مغذی و فسفردار برای بدن می باشند. استفاده از غذای ارگانیک طول عمر را بیشتر و سلامتی را به شما هدیه می دهد.امروزه بیشتر مردم نیز به دلیل طبیعی بودن خواستار استفاده از غذاهای ارگانیگ می باشند تا سلامتی خود را تضمین کنند. طبق تحقیقات به عمل آمده هر چیزی طبیعی اش برای بدن مفید است چرا که میزان مواد مغذی در محصولاتی که به صورت ارگانیک رشد کرده اند به مراتب بیشتر از انواع معمولی آن می باشد.غذای ارگانیک در واقع غذایی می باشد که به صورت طبیعی و بدون دخالت و یا مصرف کود های شیمیایی، انواع آفت کش و سموم به وجود می آید. منظور از کشاورزی ارگانیک نیز این است که شما در تمامی مراحل از هیچ گونه کود شییمایی و سایر ملزومات استفاده نکنید. در گذشته نه چندان دور مردم محصولات کشاورزی خود را بدون دخالت سموم و کودهای شیمیایی و در مزارع بدست می آوردند.

فودکافی

همه چیز درباره غذاهای ارگانیک

دلیل غیر طبیعی بودن محصولات :

با پیشرفت علم و به وجود آمدن انواع سموم برای دفع آفات در مزارع، مردم به دنبال دفع این آفات از طریق سموم هستند. همچنین برای سود اقتصادی بیشتر از کود های شیمایی برای زودتر رسیدن به بهره برداری محصول استفاده کردند. بطوری که در سالهای اخیر بسیار از محصولات به همین صورت به وجود می آیند.این محصولات در خود هیچ گونه مواد مغزی ندارد و از نظر شکل ظاهری بزرگ می باشند. طبق تحقیقات مشخص شده که میزان مواد مغذی و همچنین آنتی اکسیدان ها دو برابر بیشتر از نوع معمولی دیگرمحصولات است.

فودکافی :   خوراک مناسب برای سلامت استخوان

 

فودکافی

مزایای مصرف غذا و محصولات طبیعی ارگانیک :

شایان ذکر است که نحوه رشد یا پرورش غذای شما می تواند تأثیر عمده ای بر سلامت روانی ، عاطفی و همچنین محیط داشته باشد. غذاهای ارگانیک اغلب حاوی مواد مغذی مفید بیشتری از جمله آنتی اکسیدان ها نسبت به همتایان معمولی خود هستند.افرادی که به غذاها ، مواد شیمیایی یا مواد نگهدارنده آلرژی دارند اغلب در هنگام خوردن غذاهای ارگانیک علائم آنها کاهش یافته یا کاملا برطرف می شود.محصولات ارگانیک حاوی مقدار کمتری سموم دفع آفات هستند. مواد شیمیایی مانند قارچ کش ها ، علف کش ها و حشره کش ها در حال حاضر به طور گسترده ای در کشاورزی معمولی مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا باقیمانده آنها در مواد غذایی که می خوریم وجود دارد.غذاهای ارگانیک اغلب تازه تر هستند زیرا حاوی مواد نگهدارنده نیستند که باعث ماندگاری بیشتر آنها شود. همچنین کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست بهتر است. شیوه های کشاورزی ارگانیک باعث کاهش آلودگی و صرفه جویی در مصرف آب ، کاهش فرسایش خاک ، افزایش باروری خاک و استفاده کمتر از انرژی می شود. کشاورزی بدون استفاده از سموم دفع آفات همچنین برای پرندگان، حیوانات اطراف و همچنین افرادی که در نزدیکی مزارع زندگی می کنند بهتر است.

 

فودکافی

پرورش دام ها و تاثیر ارگانیک :

گفته می شود به حیوانات پرورش یافته به روش ارگانیک آنتی بیوتیک ، هورمون های رشد یا محصولات جانبی حیوانی داده نمی شود. تغذیه از فرآورده های جانبی دام ها باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری جنون گاوی می شود و استفاده از آنتی بیوتیک ها می تواند سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک باکتری ها ایجاد کند. به حیوانات ارگانیک فضای بیشتری برای جابجایی و دسترسی به بیرون از جایگاه نگهداری داده می شود که به حفظ سلامتی آنها کمک می کند.گوشت و شیر ارگانیک از نظر مواد مغذی خاص غنی تر هستند. مواد غذایی ارگانیک عاری از GMO است. ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی (GMOs) یا غذاهای مهندسی ژنتیکی (GE) گیاهانی هستند که DNA آنها به روش هایی تغییر یافته است که نمی تواند بطورطبیعی یا روش های سنتی رخ بدهد.

 

فودکافی

همه چیز درباره غذاهای ارگانیک

کیفیت غذا و تاثیر روی بدن انسان :

مصرف غذاهای ارگانیک یکی از راههایی است که به بهبود سبک زندگی ناسالم این روزهای انسان ها کمک می کند. بی نظمی های روزمره اخیر بشر و استفاده از غذاهای غیر ارگانیک باعث ظهور بسیاری از بیماریها و مشکلات بهداشتی شده است.اگر می خواهید بدن خود را سالم نگه دارید ، مطمئناً گنجاندن این نوع غذا در رژیم غذایی یکی از ساده ترین راههاست. این خوراکیها با فواید بسیار زیادی که دارند می توانند به شیوه های مختلف بر سلامتی شما تاثیر مثبت بگذارند. در ادامه مزایای سلامتی این مواد غذایی شرح داده شده است.به منظور بهبود عملکرد میوه و سبزیجات کشت شده در مزارع به صورت ارگانیک از هیچ گونه سموم دفع آفات یا کودهای شیمیایی استفاده نمی شود. همچنین از هیچ نوع مواد شیمیایی برای افزایش ماندگاری این میوه ها و سبزیجات استفاده نمی شود.

فودکافی :   بهترین خوراک و زمان صبحانه،ناهار،شام

 

فودکافی

همه چیز درباره غذاهای ارگانیک

غذاهایی که از محیط زیست حمایت می کنند :

وقتی که محصولی برای محیط زیست مناسب است قطعا برای ماهم خوب است. کشاورزی ارگانیک برای ایجاد تأثیر مثبت در اکوسیستم کار می کند تا غذاهایی که می خوریم تأثیر خوبی بر بدن داشته باشد.کشاورزی ارگانیک تا حد زیادی مبتنی بر یک فرمول دوگانه است یکی اینکه به حفظ باروری خاک کمک می کند و دیگری جلوگیری از آفات مفید است. ما با این نوع کشاورزی نه تنها غذاهای سالم دریافت می کنیم بلکه از مشکلات محیطی مانند آلودگی آب و تخریب خاک سطحی نیز جلوگیری می کنیم.غذای ارگانیک برای بدن ما بسیار مناسب و خوب هستند زیرا آنها از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی کنند. به دلیل فقدان طعم های شیمیایی و مصنوعی ، طعم طبیعی آنها لذت بخش است ولی آنها به اندازه کافی دوام نمی آورند تا مدت طولانی سالم بمانند.

 

فودکافی

تفاوت های اصلی در غذاهای ارگانیک :

تفاوت اصلی بین مواد غذایی معمولی و غذاهای ارگانیک در این است که مواد غذایی بیولوژیک به دلیل مقادیر زیاد آنتی اکسیدان موجود در آنها سرشار از خواص طبیعی هستند. مواد غذایی ارگانیک معمولاً حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که به نوبه خود باعث تقویت ایمنی بدن شده و خواص ارگانوژنیک آنها را افزایش می دهند. این غذاها باعث افزایش ذخیره چربی و چاقی و بسیاری از بیماری های دیگر نمی شوند. این مواد غذایی تا زمانی که سالم باشند با رایحه خوب و تازه نظر همه مصرف کنندگان را جلب می کنند.اگر می خواهید سبک زندگی خود را سالم نگه دارید ،باید بدانید این مواد غذایی به دلیل غنی بودن از مواد مغذی به حفظ سلامت عمومی شما کمک می کنند. مواد مغذی موجود در مواد غذایی ارگانیک به کاهش سطح بیماریهای رو به رشد در بدن کمک می کند. بنابراین توصیه می شود با نگاه به منافع از آنها استفاده کنید.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها