انواع دامپلینگ خوشمزه بخش دوم

به نام خدا

انواع دامپلینگ خوشمزه بخش دوم

انواع دامپلینگ خوشمزه : می توان گفت دامپلینگ Dumpling) غذای بی نهایت ساده ایی می باشد که اشکال و انواع مختلفی دارد و تقریبا در رژیم غذایی بسیاری از کشورها یافت می شود. در حقیقت دامپلینگ در دسته غذاهای پیچیدنی نظیر دلمه، دست پیچ یا پیراشکی قرار می گیرد و از یک تکه خمیر نرم و نازک تشکیل شده است که در داخل آن مواد غذایی مختلفی مثل گوشت، ماهی، میگو، مرغ، سبزیجات یا شیرینی پر شده و به روش آب پز، سرخ شده یا بخارپز درست می شود. به این ترتیب، فقط با تغییردادن چند ماده اولیه می توانید یک وعده غذا یا اسنک خوشمزه یا حتی یک شیرینی لذیذ داشته باشید ، در ادامه این مطلب خوشمزه همراه ما باشید .

 

فودکافی

دامپلینگ پنیر و برگ چغندر :

برای تهیه دامپلینگ پنیر و برگ چغندر، یک کیلو برگ چغندر خردشده را بپزید. سپس آن را آبکش کنید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس برگ چغندر پخته، یک قاشق چای‌خوری نمک، یک و یک‌چهارم پیمانه پنیر ریکوتا، هشت قاشق غذاخوری کره، یک‌سوم پیمانه نعنا خردشده، یک‌چهارم پیمانه آرد، دو قاشق چای‌خوری آویشن، چهار عدد زرده تخم‌مرغ، دو حبه سیر خردشده و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. از این مخلوط به‌اندازه یک گردو بردارید و با استفاده از دو قاشق آن را به‌شکل بیضی درآورید، روی آن آرد بپاشید و برای 30 دقیقه در فریزر بگذارید. در ادامه آشپزی قابلمه بزرگی از آب و کمی نمک را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید ، سپس دامپلینگ‌ها را برای چهار تا 6 دقیقه در آن بپزید. دامپلینگ‌ها را به یک کاسه منتقل کنید و روی آن کره قهوه‌ای، نمک و فلفل بریزید و سرو کنید نوش جان .

 

فودکافی

دامپلینگ پنیر خامه ای و خرچنگ :

برای تهیه این غذای خوشمزه 150 گرم گوشت خرچنگ، 100 گرم پنیر خامه ای، یک عدد پیازچه خردشده، یک عدد سیر خردشده، یک قاشق چای خوری سس ووستشیر و نصف قاشق چای خوری روغن کنجد را با هم مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند. در نهایت به آن نمک و فلفل بزنید. در ادامه خمیر مورد نظر را روی سطح کار قرار دهید و یک قاشق از مایه گوشتی در وسط آن بگذارید. لبه های خمیر را با آب مرطوب کنید و سپس آن را طوری بپیچید که مثل سمبوسه، به شکل مثلث درآید. در ادامه دامپلینگ ها را در روغن داغ سرخ کرده تا دو طرف آن طلایی رنگ شود ، دیگر آماده سرو است نوش جان .

فودکافی :   انواع دامپلینگ خوشمزه بخش اول

 

فودکافی

دامپلینگ میگو با اسفناج و زنجبیل :

200 گرم میگو را در آب جوش و مقداری نمک برای حدود دو دقیقه بپزید و آبکش کنید، در ادامه میگوها را ریز خرد کنید ، یک عدد هویج خردشده، یک عدد تره فرنگی خردشده، یک شاخه آویشن تازه، مقدار کمی رازیانه و نصف پیمانه کرفس خرد شده را در مقدار کمی کره تفت دهید تا نرم شوند. در ادامه مقدار کمی زنجبیل رنده شده و آب اضافه کنید، در ظرف را بگذارید تا بپزند. میگو را به آن بیفزایید و حرارت را خاموش کنید.یک عدد خمیر دامپلینگ بردارید، روی آن تخم مرغ زده شده بمالید و یک قاشق از فیلینگ در وسط آن بگذارید. یک لایه خمیر روی آن قرار دهید و لبه های آن را محکم کنید. سپس آن را با کاتر گرد برش بزنید. دامپلینگ ها را در آب جوش و کمی نمک بپزید ، سپس اسفناج را بپزید و آب اضافی آن را بگیرید. دو عدد گوجه فرنگی بدون هسته خردشده، کمی کره و زنجبیل را روی حرارت تفت دهید و به آن نمک و فلفل بزنید. در ظرف سرو، یک لایه اسفناج قرار دهید، دامپلینگ ها را بگذارید و روی آن سس گوجه فرنگی بریزید.

 

فودکافی

پلمنی یک دامپلینگ خوشمزه روسی :

گفته می شود پلمنی از غذاهای پرطرفدار روسیه می باشد که اغلب با خامه ترش یا سوپ میل می شود. این دامپلینگ از خمیری به شکل هلالی یا دایره تشکیل شده است که داخل آن با گوشت چرخ کرده پر شده و آب پز می شود. ابتدا نصف پیمانه آرد، دو عدد تخم مرغ، نصف پیمانه آب و نصف قاشق چای خوری نمک را با هم مخلوط کنید و بعد خمیر را برای 30 دقیقه استراحت دهید.
500 گرم گوشت چرخ کرده، دو عدد پیاز خردشده، یک قاشق چای خوری نمک، نصف قاشق چای خوری فلفل و یک حبه سیر رنده شده را باهم مخلوط کنید، و در ادامه خمیر را به تکه هایی به مقدار گردو تقسیم کرده و هر تکه را پهن کنید. یک قاشق از ترکیب گوشت را در وسط خمیر قرار دهید و لبه های آن را به هم بچسبانید. در قابلمه ای آب و مقداری نمک بریزد و وقتی جوش آمد، پلمنی را برای هفت دقیقه در آن قرار دهید تا بپزد ، نوش جان .

فودکافی :   15 غذای محلی ترکیه

 

فودکافی

موموس ترکی با سس گوجه فرنگی :

برای تهیه ابتدا نصف قاشق چای خوری تخم گشنیز، نصف قاشق چای خوری زیره سبز آسیاب نشده، یک چهارم قاشق چای خوری هل سبز، یک چهارم قاشق چای خوری هل سیاه، یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین، یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی رنده شده و یک عدد برگ بو را در آسیاب بریزید تا حسابی پودر شوند.یک کیلو گوشت بوقلمون چرخ شده، مخلوط ادویه ها، یک پیمانه پیاز خردشده، یک سوم پیمانه گشنیز خردشده، سه قاشق غذاخوری روغن، نمک و فلفل و یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خردشده را با هم مخلوط کنید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید.
در ادامه برای سس گوجه فرنگی :
هشت عدد گوجه فرنگی بدون هسته را رنده کنید و در مقداری روغن برای چهار دقیقه حرارت دهید تا اطراف آن سیاه شود. گوجه، سه پیمانه گشنیز خردشده، دو قاشق چای خوری روغن، دو قاشق چای خوری سیر له شده، فلفل سیاه و پودر آبغوزه را در غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید. در نهایت به آن کمی نمک بزنید.یک بسته خمیر دامپلینگ برای تهیه این غذا نیاز دارید. دو قاشق چای خوری از مواد فیلینگ در وسط هر خمیر قرار دهید و بعد دور آن را چین دهید تا به شکل بقچه درآید. دامپلینگ ها را بخارپز کنید و سپس روی آن مقداری سس گوجه بریزید و داغ داغ میل کنید نوش جان .

 

فودکافی

دامپلینگ بخارپز با میگو :

در چین با ترکیب میگو، گوش ماهی و خرچنگ، یک غذای عالی برای نوع خاصی از دامپلینگ تهیه می کنند و پس از بخارپزکردن آن در بخارپز بامبو، دامپلینگ ها را مستقیما از داخل آن سرو می کنند، زیرا به دلیل تردی لایه رویی، احتمال خردشدن آن وجود دارد.در تهیه این غذا از قارچ شیتاکه، سیر، میگو، گوشت خرچنگ، گوش ماهی، پیاچه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، نمک و شکر استفاده می شود که پس از مخلوط کردن آن ها با هم، در خمیر نازکی می پیچیند. سپس یک لایه برگ کلم روی کف بخارپز بامبو قرار می دهند و دامپلینگ ها را با فاصله روی آن می گذارند. در ظرف را می بندند و آن را برای حدود 9 دقیقه بخارپز می کنند تا خمیر آن شفاف و براق شود ، نوش جان .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها