انواع پاستا خوشمزه

به نام خدا

 

 

انواع پاستا خوشمزه : بخش دوم

پاستا یکی از غذاهای پر طرفدار در سراسر دنیا می باشد که ما در فودکافی با یک آشپزی خوشمزه می خواهیم شما را با انواع این غذای پر تنوع بیشتر آشنا کنیم . همراه ما باشید.

 

فودکافی

انواع پاستا خوشمزه

پاستا چیکن آلفردو با طعمی بی نظیر :

مواد لازم برای تهیه پاستا چیکن آلفردو :

پاستا سیصدگرم ، فیله مرغ یک عدد ، قارچ سیصد گرم ، شیر یک لیوان ، کره یک قاشق غذا خوری ، سیر دو حبه رنده شده ، خامه به مقدار لازم ،نمک ، فلفل به مقدار لازم ، روغن زیتون دو قاشق غذا خوری .

طرز تهیه پاستا چیکن آلفردو :

برای تهیه این پاستای خوشمزه ابتدا فیله مرغ برش داده را در روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنید ، سپس قارچ ها خوب شسته و با چاقو پوست روی آن را بگیرید و به صورت ورقه ای خرد کرده و بعد قارچ ها را در یک تابه با شعله ملایم تفت دهید، سپس در یک تابه دیگر مرغ را سرخ نمایید.در تابه دیگر حبه سیر رنده شده را با کره تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود ، در ادامه خامه را به آن اضافه و مخلوط نمایید. پنیر را به ترکیب خامه و شیر و سیر اضافه نموده و اجازه دهید پنیر آرام آرام به این سس اضافه شود. جعفری را برای عطرش به محتویات اضافه کنید.( سلیقه ای )قابلمه را آب کرده و بگذارید بجوشد و پاستا را به آن اضافه نموده و تا زمانی که پاستا به خوبی بپزد صبر کنید. سپس مرغ های سرخ شده و قارچ را به سس الفردو خود اضافه کنید. در نهایت پاستای پخته شده را به سس آلفردو خود اضافه نموده و نصف لیوان آب را نیز درون آن بریزید و اجازه دهید کمی بجوشد تا ترکیب مواد به خوبی مخلوط شود و کمی بعد می توانید پاستای آلفردو خود را در ظرف مناسب صرف کنید . نوش جان ( انواع پاستا خوشمزه بخش دوم)

 

 

 

فودکافی

انواع پاستا خوشمزه

پاستای کسرول تترازینی با مرغ :

(تترازینی بوقلمون یکی از پاستا‌های خوشمزه و محبوب می باشد اما ممکن است گاهی گوشت بوقلمون در دسترس نباشد. به همین دلیل ما در این دستورالعمل، مرغ را جایگزین آن کردیم) مواد لازم برای پاستای کسرول تترازینی با مرغ :
چهارصد و پنجاه گرم لینگوئینی ( اسپاگتی تخت ) مرغ بدون استخوان ریزشده پانصد گرم ،چند قاشق کره ( درچند مرحله اضافه می شود ) قارچ یک پیمانه ،
نمک ،پودر فلفل سیاه به مقدار لازم ، سیر رنده شده دو حبه ، آرد سفید دو قاشق غذا خوری ، آب مرغ یک لیوان ، خامه یک فنجان و نیم ، پنیر پارمزان یک فنجان ،

فودکافی :   انواع پاستا خوشمزه

طرز تهیه پاستای کسرول تترازینی با مرغ :

ابتدا فر را روشن و به دمای ۳۵۰ درجهٔ فارنهایت برسانید. لینگوئینی را طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی‌اش بپزید. نصف فنجان از آب آن را نگه داشته و سپس آبکش کنید.
در ادامه یک تابه بزرگ روی حرارت کم قرار می دهید و یک قاشق کره را داخل آن ریخته تا آب شود سپس قارچ و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و چند دقیقه تف بدهید تا قارچ ها نرم بشود ، سپس مرغ را اضافه کرده و با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. مرغ را سرخ کنید تا طلایی شود، سیر را اضافه کرده و حدود یک دقیقه با مرغ تفت دهید، در ادامه مخلوط را به یک ظرف یا کاسه ای بزرگ منتقل کنید . در ادامه تابه را به روی حرارت برگردانید و ۲ قاشق غذاخوری باقی‌ماندهٔ کره را بر روی آن آب کرده سپس آرد را با آن مخلوط می کنید در ادامه آب مرغ و خامه را اضافه کرده و باهم مخلوط کنید محتویات را روی شعلهٔ متوسط به‌حالت نیم‌جوش در بیاورید. گاه‌به‌گاهی آن را به‌مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا سس غلیظ شود.بعد پاستا و مخلوط مرغ را به تابه اضافه کرده و باهم مخلوط کنید. درصورت نیاز آب پاستا را بر روی آن بریزید تا شل‌تر شود.بر روی پاستا پنیر پارمزان ریخته و آن را درحدود ۲۵ دقیقه در فر بگذارید تا پاستای شما کاملا آماده سرو شود نوش جان .( انواع پاستا خوشمزه بخش دوم )

 

 

 

فودکافی

انواع پاستا خوشمزه

پاستا با میگو یک غذای خوشمزه :

مواد لازم برای تهیه پاستای میگو :

پانصد گرم پاستا مدل فتوچینی ، چهارصد گرم میگو تمیز شده ، دو قاشق آرد ، دو حبه سیر رنده شده ، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم ، خامه یک فنجان ، زرده تخم مرغ یک عدد ،شیر نصف لیوان ، پنیر پارمزان رنده شده یک فنجان ، جعفری خرد شده دوسه قاشق برای چاشنی غذا .

طرز تهیه پاستا با میگو :

ابتدا پاستا فتوچینی را طبق دستورالعملِ روی بسته‌بندی آن آماده کنید. یک فنجان از آب پاستا را برای رقیق‌کردن سس تان نگه دارید ،در تابه‌ای بزرگ بر روی حرارت متوسط یک قاشق غذاخوری کره را آب کنیدو در ادامه میگو را اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه را به میگو اضافه کرده و میگو را تا زمانی سرخ کنید که به‌رنگ صورتی شود و شفافیت اولیهٔ خود را از دست بدهد و بعد میگو را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. در قابلمه یا تابه‌ای بزرگ دو قاشق غذاخوری کره و سیر را بریزید. آنها را تفت دهید تا رایحهٔ سیر به‌طور واضح احساس شود ، آرد را اضافه کرده و تفت دهید تا از حالت خامی خارج شود این ترکیب را با خامه، شیر و سپس زردهٔ تخم‌مرغ مخلوط کنید. مخلوطتان را به‌حالت نیم‌جوش رسانده و پنیر پارمزان را اضافه کنید. زمانی ‌که پنیر آب شد و سس کمی غلیظ‌تر شد، پاستا و میگوی پخته‌شده را اضافه کنید و با سس به‌خوبی مخلوط کنید. دوباره به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.در نهایت وقتی کار تمام شد می‌توانید بر روی پاستا مقداری جعفری و پنیر پارمزان ریخته و برای سرو آماده است نوش جان .( انواع پاستا خوشمزه بخش دوم)

فودکافی :   طرز تهیه ته چین مرغ برای 4 نفر

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها