برترین غذاهای خوشمزه جهان

به نام خدا

 

 

برترین غذاهای خوشمزه جهان : بخش دوم

همانگونه که گفتیم 16 اکتبر(24مهر) روز جهانی غذا نام گذاری شده است. حالا ما در فودکافی دست به کار شدیم این بار مرزهایی را رد کنیم و در خصوص برترین غذاهای جهان مطالبی جمع آوری کنیم تا شما را بیشتر با انواع غذا حتی برون مرزی آشنا کنیم و تا بدون خارج شدن از منزل بتوانید غذاهای کشورهای دیگر را نیز به لیست غذاهای ایرانی خود اضافه و برای تنوع طبخ و میل کنید و حتی در مهمانی ها سرو کنید . پس در ادامه بخش دوم این مطلب خوشمزه فودکافی را همراهی کنید .

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

غذای خوشمزه از ژاپن : (Ramen)

باید گفت وقتی نام رامن آورده می‌شود، منظور بسته بندی‌های فوری نودل نیست. رامن یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا می باشد که با نودل گندم تهیه می‌شود و باید به همراه آب گوشت، سبزیجات و گوشت آن را میل کنید رامن با توجه به طعم آبگوشت، در طعم‌های مختلف نیز می‌تواند باشد، همچنین طعم تند برای این غذا از طرفداران بیشتری برخوردار است. در هر منطقه از ژاپن که سفر کنید، ممکن است شما طعم متفاوتی از رامن را تست کنید.

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

رندانگ یک غذای خوشمزه و لذیذ در اندونزی : (Rendang)

باید بدانید این غذا با طعم خواستنی اش جزء بهترین غذاهای جهان نیز می باشد که با استفاده از جوشاندن گوشت گاو ، شیر نارگیل و ترکیباتی از بهترین ادویه‌هایی چون سیر، پودر لیمو، زردچوبه، زنجبیل، گلنگال و فلفل قرمز تهیه می‌شود.گفته می شود این خورشت خوشمزه وقتی آماده می‌شود بافت بسیار نرم و لطیفی دارد. مهمترین علت محبوبیت این غذا در جهان، طعم بسیار جذاب آن است که آن را به یکی از بهترین غذاهای جهان تبدیل کرده است ، این غذا اغلب در مراسم رسمی و بزرگداشت مهمانان سرو می‌شود .

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

تام یام گونگ غذایی از تایلند : (Tom Yam Goong)

این غذا نوعی سوپ ترش و داغ تایلندی می باشد که با میگو، سبزی‌های تازه و ادویه‌های معطر تهیه می‌شود. لیموترش تازه، برگ‌های کافیر، پودر لیموترش ، فلفل قرمز تند و گالنگل در تهیه این غذای خوشمزه به کار می‌برند. البته برخی از رستوران‌ها ممکن است کمی در طعم دهی به این غذا از عنصرهای مختلفی نیز استفاده کنند. خودتان می‌توانید طعم تند، ترش، شور و شیرین برای این غذا انتخاب کنید. این غذا در سراسر تایلند به عنوان غذای محلی محبوب شناخته می‌شود.

فودکافی :   غذاهای محلی آلمان

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

کباب ترکی از معروف ترین غذاها در جهان : (KebabTurkey)

بله همانگونه که می گویند این نوع کباب از محبوب ترین غذاها نزد طرفدارهایش می باشداین غذا را همراه گوشت چرخ کرده یا غذاهای دریایی به همراه کمی سبزیجات یا برخی از میوه‌ها تهیه می‌کنند. و سپس آنها را به یک سیخ بزرگ می‌زنند و روی آتش بزرگ آن را کباب می‌کنند. همچنین ترکیباتی چون فلفل سیاه، سیر و روغن نباتی هم برای تهیه این نوع کباب به کار برده می‌شود. پرکاربردترین و سنتی‌ترین نوع گوشت ، گوشت بره است ، ولیکن علاوه بر آن گوشت گوساله و گاو، گوشت مرغ، گوشت بز و گوشت ماهی هم در این ترکیبات به کار برده می‌شود .( سلیقه ای می باشد)

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

پائلا غذای مورد علاقه و رایج در اسپانیا : (Paella)

می توان گفت یکی از غذای اصیل اسپانیایی می باشد که ریشه در والنسیا دارد. همچنین این غذای سنتی کمی با سبک جدید آشپزی نیز مدرن سازی شده است. دستور اصلی پخت این پائلای اسپانیایی شامل ترکیباتی چون برنج سفید، لوبیا سبز، گوشت (مرغ، خرگوش یا اردک)، حلزون، کره می باشد و چاشنی‌هایی مانند رزماری استفاده می‌شود. و باز در مواقعی که در فصل مناسب باشد و کنگر وجود داشته باشد، از آن برای تهیه پائلا استفاده می‌کنند. پائلا طعم بسیار عالی دارد و به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا می‌توان آن را معرفی کرد.

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

استیک ، کیدنی  غذای بریتانیایی :(Steak and Kidney Pie)

می توان گفت بریتانیایی‌ها در تمام طول تاریخ انواع پای را دوست دارند. استیک و کیدنی پای، یکی از انواع پای هست که باید بدانید طعم تندی دارد. آن را با گوشت گوساله خرد شده تهیه می‌شود، گاهی نیز در تهیه آن از گوشت بره یا گوشت خوک هم استفاده می کنند. می‌توان این غذا را به عنوان نماینده غذاهای بریتانیایی و فرهنگ آنها نیز معرفی کرد. گزینه‌هایی که برای تهیه این پای به کار برده می‌شود، سس آلو، آب گوشت گاو طعم دار شده و نشاسته ذرت است.این غذا جزء غذاهای گران در بریتانیا است .

فودکافی :   برترین غذاهای خوشمزه جهان

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

گولاش غذایی خوشمزه ، مجارستان : (Goulash)

باید گفت این غذای خوشمزه در اروپای مرکزی به عنوان محبوب‌ترین غذا معرفی می‌شود، قدمت این غذا به قرن نهم مجارستان باز می‌گردد. ترکیبات اصلی آن ادویه‌جات مخصوص، پاپریکا و گوشت گاو یا گوشت گوساله یا بره می باشد. برای طبخ این غذا، گوشت را تکه تکه می کنیم و آن را با نمک طعم دار می‌کنند. روغن و پیاز خرد شده را به همراه گوشت می‌پزند و بعد از اینکه به آن پاپریکا اضافه کردند، آن را قرار می‌دهند تا دم بکشد. همچنین انواع سبزیجاتی چون سیب زمینی، جعفری، هویج و کرفس این غذا را سرو می‌کنند. به دلیل وجود نشاسته در سیب زمینی، از آن استفاده می‌کنند تا ترکیب نرمی ایجاد شود.

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

پیروگی دلمه لذیذ و خوشمزه ،لهستان : (following)

باید بدانید که پیروگی، دلمه‌ای خمیری می باشد که داخل آن را با سیب‌زمینی، گوشت چرخ‌کرده، پنیر خردشده، پنیر سفید، کالباس، قارچ، کلم سفید، اسفناج، سوسیس، کلم ترش و همچنین میوه یا دیگر مواد پر کرده و سپس در روغن یا کره سرخ می‌کنند یا در آب می‌جوشانند. این وعده می‌تواند به‌ عنوان پیش‌غذا، غذای اصلی، فست فود یا حتی دسر سرو شود و همچنین انواع مختلفی با طعم‌های تند، نمکی و شیرین نیز دارد.

 

 

 

فودکافی

برترین غذاهای خوشمزه جهان

سوسیس کاری یک غذای آلمانی : (Curry sausage)

می توان گفت سوسیس کاری یکی از غذاهای محبوب در آلمان می باشد و ترکیبات اصلی آن ، سوسیس‌های خردشده با مخلوط سس گوجه فرنگی است ، این غذا در کنار یک نوشیدنی خنک، یک میان‌وعده  آلمانی به شمار می‌آید.می توانید سوسیس گوشت را بخارپز یا سرخ کرده و با سس کچاپ ، کچاپ کاری یا رب گوجه‌فرنگی و ادویه کاری، سرو کرد.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها