بریانی اصفهانی چیست؟

به نام خدا

 

بریانی اصفهانی چیست:

یکی از غذاهای اصیل ایرانی که از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای شهر اصفهان نیز می باشد ، بریانی یا بریونی نام دارد که طرز تهیه های متفاوت دارد که محبوب ترینش تهیه این غذای خوشمزه و چرب و چیلی با گوشت گوسفندی است . در این مطلب خوشمزه همراه فود کافی باشید .

فودکافی

مواد لازم برای بریانی با گوشت گوسفندی : ( برای چهار نفر )

گوشت گوسفندی پانصد گرم ، جگر سفید صد گرم ، دنبه پنجاه گرم ، پیاز بزرگ دو عدد ، دارچین یک قاشق چای خوری ، نعناع یک قاشق چای خوری ، زعفران دم کرده یک قاشق چای خوری ، نمک فلفل سیاه به مقدار لازم ، روغن مایع به مقدار لازم ، خلال پسته ، بادام ، مغز گردو به مقدار لازم ( برای تزئین )

فودکافی

طرز تهیه بریانی خوشمزه :

در مرحله اول یکی از پیاز ها را پوست می گیریم و بعد از شستن آن را به صورت نگینی خرد می کنیم و در قابلمه ای مناسب کمی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و پیاز های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و مقداری تف می دهیم ، سپس گوشت گوسفندی از قبل آماده شده را به همراه مقدار دنبه را داخل قابلمه قرار می دهیم و بعد چهار لیوان آب به آن اضافه می کنیم و می گذاریم خوب گوشت با حرارت ملایم پخته شود ( یعنی مغز پخت شود )

فودکافی

و وقتی مطمئن شدیم از پخت و نرم شدن آن زیر شعله را خاموش می کنیم ، در این مرحله گوشت و دنبه را از قابلمه بیرون می آوریم و در ظرفی می گذاریم و مقدار آب گوشت داخل قابلمه را نیز جداگانه در ظرفی می ریزیم و کنار می گذاریم . و دیدیم خوب پخته شده است و کمی از آب گوشت هنوز در قابلمه مانده زمانی است که باید زیر شعله را خاموش کنیم.گوشت و دنبه را از داخل قابلمه بیرون می آوریم و در ظرفی قرار می دهیم و آب گوشت را کنار می گذاریم.

 

فودکافی

مرحله دوم :

در ادامه می رویم سراغ گوشت و دنبه و آنها را با هم چرخ می کنیم و در ظرفی می ریزیم و سپس زعفران دم کرده ،نعناع خشک و نمک،فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و گوشت را یکبار دیگر چرخ می کنیم. سپس می رویم سراغ جگر سفید و آن را نیز شسته و در قابلمه ای می گذاریم و پیاز دیگر را نیز طبق روش قبل پوست گرفته شسته و نگینی خرد می کنیم و همراه دو لیوان آب به جیگر سفید اضافه می کنیم و داخل این قابلمه مقداری نمک و فلفل سیاه و مقداری روغن مایع ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا جگر به مرور زمان خوب بپزد. زمانیکه جگر پخته و آب آن تبخیر شد مواد را خوب تف می دهیم و در نهایت زیر شعله را خاموش می کنیم و مواد را چرخ می کنیم و در ظرفی مناسب میریزیم و کنار می گذاریم .

فودکافی :   انواع پاستا خوشمزه

 

فودکافی

مرحله سوم :

در این مرحله مقدار گوشت گوسفندی و دنبه را که چرخ کرده بودیم را روی تختکار مخصوص آشپزی می گذاریم و مواد چرخ شده را مانند همبرگر شکل می دهیم و روی آن پودر دارچین می ریزیم ، در ادامه یک تابه مناسب انتخاب و روی حرارت می گذاریم و کمی روغن نیز به آن اضافه می کنیم و بعد مواد چرخ شده همبرگر شکل را دانه دانه در تابه قرار می دهیم تا دو طرف آن سرخ شود . وقتی کار سرخ کردن بریانی ها تمام شد در ظرف مورد نظر نان می گذاریم و رویش مقداری از آب گوشت که از قبل کنار گذاشته بودیم می ریزیم ( اندازه دوسه قاشق ) سپس بریانی را روی نان می گذاریم و کنارش مخلوط سرخ شده جگر سفید و پیاز را نیز می ریزیم و به دلخواه رویش را با پودر پسته و مغز گردو تزئین می کنیم . بریانی اصفهانی را حتما بپزید و همراه خانواده نوش جان کنید .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها