خوراک مرغ و سبزیجات

به نام خدا

خوراک مرغ و سبزیجات :

می توان گفت در بین غذاهای بدون پلویی که دوست داریم با نون سرو شود خوراک مرغ و سبزیجات یکی از پرطرفداران در بین خوراک ها می باشد که می توانیم با پخت آن در کنار خانواده تجربه یک طعم خوشمزه را شریک بشویم مخصوصا که با رسپی های متنوع درست می شود و سلیقه خیلی از ذائقه ها را برآورده می کند . با فودکافی همراه باشید.

فودکافی

مواد لازم برای خوراک مرغ و سبزیجات : ( حداقل برای 4 نفر )

سینه مرغ چهارصد گرم ، قارچ دوازده عدد ( سلیقه ای و اگر قارچ دوس دارید بیشتر هم می شود اضافه کنید : کدو سبز یک عدد بزرگ ، کلم بروکلی یک عدد متوسط ، پیاز یک عدد متوسط ، گوجه فرنگی گیلاسی دوازده عدد ( دلخواهی ) سیر دو تا سه حبه ، روغن زیتون چهار قاشق غذا خوری ، سس سویا سه قاشق غذا خوری ، پودر پاپریکا ، نمک ، فلفل از هرکدام به مقدار کافی . ( همراه فود کافی و یک آشپزی خوشمزه )

فودکافی

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات :

در مرحله اول سینه مرغ را شسته و به صورت مکعبی خرد می کنیم و بعد داخل یک ظرف کاسه ای مانند تکه های مرغ را ریخته و در ادامه یک قاشق زیتون به همراه فلفل سیاه ، پاپریکا و مقداری نمک به آن اضافه کرده و مواد را مخلوط و خوب ماساژ می دهیم تا مرغ مزه دار شود . در پایان روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. پس از سپری شدن زمان مورد نظر ظرف حاوی مرغ را از یخچال خارج می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقدار روغن زیتون از قبل مانده را درون تابه می ریزیم و تکه های مرغ را به آن اضافه کرده و تف می دهیم .

فودکافی

مرحله دوم :

در ادامه پوست پیاز و چند حبه سیر را جدا می کنیم و بعد از شستن پیاز را نگینی خرد می کنیم و حبه های سیر را رنده می کنیم و می رویم سراغ مرغ هایی که تف داده ایم وقتی کاملا تف خورد و گریل شد تکه های مرغ را از تابه خارج می کنیم و کنار میزاریم و پیاز و سیر را  پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس زمانی که سینه مرغ کاملا پخته و گریل شد، آن را از تابه خارج می کنیم. سپس پیاز را در تابه تفت می دهیم تا پیاز سبک طلایی شود و در کنارش سیر را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

فودکافی :   قلیه ماهی جنوبی

فودکافی

مرحله سوم :

حالا می رویم سراغ ادامه آشپزی و کلم بروکلی را خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج بشود. بعد قارچ ها را می شوییم و خشک می کنیم و به صورت ورقه ای آن ها را در می آوریم ، کلم بروکلی را به پیاز اضافه می کنیم و وقتی نرم شد قارچ ها را نیز اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ ها آب نندازد و خوب مواد را تف می دهیم تا قارچ ها نیز کاملا پخته و نرم شود . در ادامه آشپزی یک غذای خوشمزه کدو سبز را شسته و خرد می کنیم و آن را به سبزیجات درون تابه اضافه می کنیم و به تف دادن مواد ادامه می دهیم تا کدو هم سرخ شود و در انتها در تابه را می بندیم تا سبزیجات پخته و نرم شوند .

فودکافی

مرحله چهارم :

در این مرحله گوجه های گیلاسی را شسته و درون یک تابه جداگانه با کمی روغن مایع سرخ تف می دهیم تا سرخ شوند و بعد همراه تکه های مرغ از قبل آماده و سرخ شده به تابه سبزیجات اضافه می کنیم و در همان حین سس سویا را نیز به مواد اضافه و همه را مخلوط می کنیم و سپس حرارت را خاموش می کنیم و خوراک خوشمزه و طعم دار را درون ظرف مورد نظر ریخته و سرو می کنیم . نوش جان

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها