انواع پیش غذای لاکچری:بخش 2

به نام خدا

انواع پیش غذای لاکچری:بخش دوم

همانگونه که در بخش اول خدمتتان عرض کردیم پیش غذا یکی از گزینه های مناسب برای مهمانی و دورهمی می باشد که ما در فودکافی می خواهیم بیشتر با آن آشنا شوید پس در یک مطلب خوشمزه دیگر همراه ما باشید.

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

بورانی مرغ با طعمی بی نظیر:

یکی از پیش غذاهای پر طرفدار می باشد و گوشت مرغ جز مواد اولیه ای هست که میشه باهاش انواع و اقسام غذاها رو درست کرد، مثل پلو مرغ، کباب تابه ای مرغ، کیک مرغ و …حالا قراره با یه غذای مرغی دیگه آشنا بشید و اونم چیزی نیست به جز بورانی مرغ. این بورانی جز غذاهای سرده و برای پیش غذا یک انتخاب شیک و مجلسی به حساب می آید .

مواد لازم:

سینه مرغ 1 عدد،گردو 6عدد (یا به دلخواه ) ماست سون 2 پیمانه ، سیر چند حبه ،سبزیجات معطر به مقدار دلخواه،سس مایونز 2 قاشق غذاخوری (اختیاری) پیاز 1عدد ،نمک و فلفل به مقدار لازم،زعفران آب کرده به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا سینه مرغ را به چهار تکه تقسیم کرده و با یک عدد پیاز، مقداری زردچوبه و نمک و یک حبه سیر آب پز می کنید. بهتر است ابتدا سیر و پیاز را در مقداری روغن تفت دهید، سپس مرغ و زردچوبه را نیز به آنها اضافه کنید بعد از آنکه کمی همه مواد را تفت دادید داخل قابلمه آب جوش بریزید و زمان بدهید تا مرغ کاملا بپزد و سپس تکه هارا ریز و ریش ریش کنید،در ادامه گردو ها را مغز و کمی خرد کنید،سیر را نیز به دلخواه له یا رنده کرده،سبزی جات معطر را نیز خرد کنید و در ادامه مرغ های ریز شده، مغز گردو، سیر، سبزیجات معطر و نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه بریزید و کامل ترکیب کنید، سپس ماست و سس مایونز را نیز به آنها اضافه می کنید وقتی خوب مخلوط شدند بورانی مرغ شما آماده سرو است و در نهایت زعغران دم کرده را نیز رویش تزئین کرده و بگذارید کمی در یخچال بماند تا مزه بهتری بگیرد نوش جان.

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

وگان با سیب زمینی :

باید بدانید که در این پیش غذا فقط ازسیب زمینی استفاده می شود در نتیجه ساده ترین و سالم ترین پیش غذایی می باشد که شما می توانید در بیست دقیقه آن را تهیه کنید.

مواد لازم:

سیب زمینی کوچک   12 عدد، سس مایونز 6 قاشق غذا خورید،سرکه سیب یک دوم قاشق چایخوری،سس خردل 1 قاشق غذاخوری،نمک، زردچوبه به مقدار لازم ،پاپریکا برای تزئین به مقدار لازم،

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی با آب شسته تا گل و خاک آن تمیز شود آن ها را در یک قابلمه ریخته تا به مدت 12 تا 20 دقیقه بجوشند و نرم شوند. (توجه داشته باشیدمیزان لازم برای پخت هر سیب زمینی به اندازه ی آن بستگی دارد)وقتی خوب سرد شدند آن ها را با استفاده از یک چاقوی تیز از طول ببرید.

با استفاده از یک قاشق چایخوری، وسط هر یک از نیمه های سیب زمینی را به اندازه ی یک دایره کوچک خالی کنید.( توجه داشته باشید که همه سیب زمینی را نباید خالی کنید. فقط به اندازه ی یک دایره کوچک) سیب زمینی هایی را که خالی کردید، در یک کاسه بریزید. سس مایونز، خردل، سرکه، نمک و زرد چوبه را به سیب زمینی ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید،حالا با استفاده از یک قیف یا کیسه فریزر و یا حتی یک قاشق، مقداری از مخلوط سیب زمینی را در دایره های خالی وسط نصفه های سیب زمینی بریزید و روی آنها را با پاپریکا تزئین کنید این خوشمزه خواستنی آماده سرو است نوش جان .

فودکافی :   انواع پیش غذای لاکچری:بخش1

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

یک طعم عالی بروسکتا ایتالیایی:

این یک پیش غذای خوشمزه و ساده ایتالیایی می باشد که می توان آن را به روش های بسیار متفاوتی درست کرد.

مواد لازم:

گوجه فرنگی 10عدد،سیر له شده 1حبه، پیاز 1عدد، نان تست بزرگ 1عدد، پنیر پارمزان به مقدار لازم،ریحان تازه خرد شده به اندازه دلخواه( یک دسته) پونه خشک یا تازه به مقدار لازم ، روغن زیتون به مقدار لازم ،سرکه بالزامیک 50میلی لیتر، آب پرتقال 50میلی لیتر، عسل 2 قاشق غذاخوری، فلفل قرمز به مقدار لازم،

طرز تهیه:

در ابتدا می بایست گوجه ها را خوب بشورید و نصف کنید. سپس آن ها را با مقداری کمی نمک و روغن داخل قابلمه آب جوش بیندازید تا پوست آن ها جدا شود. گوجه ها را از آب خارج کرده و پوست آن ها را بگیرید. سپس به قطعات کوچک و نگینی خرد کنید .گوجه را از صافی رد کنید تا آب آن کاملا گرفته شود. این سخت ترین مرحله درست کردن بروسکتا است،بعد از آن، گوجه را به همراه سیر و ریحان و پیاز خرد شده مخلوط کنید. روغن زیتون و ادویه ها را نیز اضافه کنید. در ادامه سرکه بالزامیک را در یک ظرف بریزید و روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاید سپس آب پرتقال و عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا سس غلیظی شود.

نان تست مخصوص بروسکتا را به اندازه 2 سانتی متر برش دهید و دو طرف آن را با روغن زیتون کمی سرخ کنید.وقتی که نان را از ماهیتابه خارج کردید، آن را سریع در ظرف سرو بچینید و مقداری از سس را روی آن بریزید. سپس با استفاده از یک قاشق، مقداری از مخلوط گوجه را روی نان بریزید، در نهایت پنیر پامزان رنده شده را نیز روی مواد ریخته و با یک برگ ریحان تزئین کنید و آماده سرو است نوش جان.

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

پاته اسفناج و گردو طعمی خاص:

یکی از پیش غذاهای خوشمزه با طعمی متفاوت  را می توانید آماده کنید و در دورهمی ها استفاده کنید.

مواد لازم:

اسفناج تازه که از ساقه جدا شده باشد 700 گرم ،سه چهارم فنجان گردو، (به علاوه‌ی گردوی اضافه‌ی خرد شده جهت تزئین )یک دوم فنجان برگ‌ گشنیز تازه،

یک چهارم فنجان برگ ترخون تازه،3عدد پیازچه ی حسابی ریز شده،2 حبه سیر،سرکه سفید 2 قاشق غذا خوری، نمک فلفل گشنیز آسیاب شده به مقدار لازم، دانه انار 2قاشق غذاخوری،بیسکوییت نمکی جهت سرو کردن به مقدار لازم.

طرز تهیه:

ابتدادرون ظرف بزرگی آب را بجوشانید و بعد اسفناج هارا به ظرف آب اضافه کنید، هم بزنید تا در آب فرو برود و تا زمانی که ترد و نرم می‌شود ،حدود چند دقیقه به پختن ادامه دهید. آب آن را صاف کنید و بگذارید کاملا خنک شود. تا آخرین قطره با چلاندن آب اسفناج را بگیرید، بعد آن را حسابی خرد کنید و در یک کاسه متوسط بریزید . در ادامه گردوها، یک سوم فنجان آب، گشنیز، ترخون، شوید، سرکه، پیازچه، سیر، یک و یک چهارم قاشق چایخوری نمک، و فلفل را در غذاساز بریزید تاوقتی که مخلوط قوامی مانند سس مایونز پیدا ‌کند،مخلوط گردو و ادویه را درون کاسه اسفناج ها ریخته و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.حالا یک ظرف مناسب بردارید یک کیسه یا سلفون داخل آن بکشید و مواد را در ظرف کاسه مانند بریزید و با پشت قاشق حسابی فشار دهید تا شکل ظرف را بگیرد و با همان سلفون سطحش را بپوشانید به مدت چهار ساعت تا یک شب درون یخچال بگذارید. در ادامه برای سرو کردن، روی سطح کیسه یا سلفون را باز کنید و کاسه را درون بشقاب غذا بریزید. آن را با دانه‌های انار و گردوی ریز شده تزیین کنید و به همراه بیسکویت خرد شده میل کنید نوش جان.

فودکافی :   انواع پیش غذای لاکچری:بخش1

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

پای اسفناج پنیری خوشمزه:

یکی از پرطرفدار ترین پیش غذاهای لاکچری و ساده است که با تهیه آن می توانید در کنار خانواده یک طعم بی نظیر را تجربه کنید .

مواد لازم:

خمیر پای به مقدار لازم، پنیر پارمسان به مقدار لازم،خامه 3قاشق غذا خوری،تخم مرغ 2 عدد، پیازچه 5 عدد، اسفناج 1 کیلو گرم ، نمک فلفل به مقدار لازم ، روغن به مقدار لازم،

طرز تهیه:

برای شروع آشپزی این پیش غذا ابتدا اسفناج را پاك کنید، بشویید و بعد از خشك شدن آن را خرد کنید و داخل قابلمه ای بریزید و شعله را ملایم كنید تا بخارپز شود،پس از تمام شدن آب اسفناج کمی كره یا روغن به آن اضافه کنید و آن را تفت دهید و از روی حرارت بردارید. در ادامه پیازچه ها را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس داخل کاسه ای بریزید و با اسفناج های پخته ، 2 عدد تخم مرغ ، خامه ، نمک و فلفل مخلوط کنید.
خمیر های پای تهیه شده را دو قسمت کنید، داخل قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس 1 قسمت از خمیر را با وردنه نازک پهن کنید و ته قالب قرار دهید، سپس مخلوط اسفناجی را که آماده کرده اید داخل قالب و روی خمیر بریزید سپس مقداری پنیر پارمزان روی اسفناج ها بریزید و با چنگال کمی مخلوط کنید،.قسمت دوم خمیر را پهن کنید و روی آن از مواد دلخواه مثل كنجد، سیاه دانه یا زرده تخم مرغ استفاده كنید و بعد مقداری پنیر روی خمیر بریزید در نهایت ظرف را داخل فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار دهید تا روی خمیر طلایی شود بعد از بیرون آوردن دیگر پای پنیری شما آماده سرو است نوش جان.

 

صفحه نخست

تولیدمحتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها