انواع پیش غذای لاکچری:بخش1

به نام خدا

انواع پیش غذای لاکچری:بخش اول

یکی از پرطرفداران سر سفره و میز در اکثر مهمانی ها پیش غذا می باشد که همه را جذب می کند و ما در فودکافی با یه مطلب خوشمزه دیگر می خواهیم شما را با انواع پیش غذای آشنا کنیم پس مثل همیشه همراه ما باشید .

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

یک پیش غذای لاکچری با تن ماهی:

معمولا کمتر پیش می آید که دیده باشید تن ماهی با خیار سرو شود ولی باید بدانید که این ترکیب از خوشمزه ترین انواع پیش غذای مجلسی و مدرن است،

مواد لازم :(برای 6 نفر)

تن ماهی  250 گرم،خیار بزرگ به مقدار لازم،سس مایونز یک چهارم لیوان،سس تند2 قاشق غذاخوری،پودر سیر نصف قاشق چایخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم ،کنجد برای تزئین،پیازچه برای تزئین (سلیقه ای)

طرز تهیه :

ابتداتن ماهی را به مدت ده دقیقه در آب بجوشانید،سپس از ده تا پانزده دقیقه آن را از آب خارج کرده و در ظرف بریزید. توجه داشته باشید که گوشت تن را از روغن آن جدا کنید، بعد گوشت ماهی با مایونز، سس تند و ادویه ها خوب مخلوط کنید. مقداری از آن را بچشید و به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید.

خیار را به صورت حلقه حلقه با پوست خرد کرده و در ظرف بچینید. با یک قاشق مقداری از مخلوط تن ماهی را روی خیار ها بریزید.کمی کنجد و پیاز روی لقمه ها بپاشید و سرو کنید. لقمه پیش غذای ساده و مدرن شما آماده است، نوش جان.

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

رول مرغ و بیکن ساده و لاکچری:

این مورد یک غذای سبک و سالم نیز محسوب می شود که با یک بار خوردن قطعا در الویت هایتان برای مهمانی ها و دورهمی هانیز استفاده خواهد شد .

مواد لازم: (2نفر)

سینه مرغ پخته شده 300 گرم،پنیر خامه ای 250 گرم،بیکن سرخ شده4 عدد ،نان ترتیلا یا لواش یا پیتا6 عدد،
سالاد سالسا یک کاسه.

طرز تهیه :

همان ابتدا سینه مرغ را پخته و به صورت ریش ریش در آورید. بیکن ها را نیز با روغن کم سرخ کرده و با چاقو خرد و ریز می کنید.حالا مرغ و بیکن و پنیر و مقداری از سالاد سالسا را با هم خوب مخلوط کنید و روی نان ها بریزید.

سپس نان را رول کنید و با سلفون یا کیسه خوب آن را ببندید. ساندویچ را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را از یخچال خارج کرده و برش دهید،برش ها را به همراه باقی سالسا تزئین و سرو کنید نوش جان .

فودکافی :   انواع پیش غذای لاکچری:بخش 2

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

بورانی بادمجان طعمی عالی:

همانگونه که می دانیم بورانی نیز از انواع پیش غذاهای سرد و خوشمزه محسوب می شود که طرفداران خودش را دارد ، ما یک بورانی بادمجان در اینجا پیشنهاد می کنیم تا میل کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :(برای 4 نفر)

ماست چکیده2 لیوان،بادمجان3عدد متوسط ، سیر 2حبه ،گردو خرد شده یک چهارم لیوان ،نمک و فلفل به مقدار لازم ، سبزیجات خشک به مقدار لازم ،(سلیقه ای)

طرز تهیه :

بادمجان را خوب شسته و با پوست روی گاز یا داخل فر کبابی می کنید ،اگر می خواهید بادمجان را داخل فر قرار دهید، دما را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت 20دقیقه در فر باقی بماند. در ضمن روی بادمجان ها را نیز به صورت مورب با چاقو خط بیندازید که مغز پخت شوند. در ادامه بعد از پخته شدن، بادمجان ها را داخل یک کاسه پر از آب و یخ بیندازید و پوست آن ها را به راحتی جدا کنید.سیر را خوب له کنید و به همراه ادویه های دیگر به ماست اضافه کنید.از آنطرف آب بادمجان را گرفته و آن را با استفاده از گوشت کوب خوب له کنید. سپس ماست را به بادمجان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بورانی یک دست شود. بورانی بادمجان را در ظرف های سرو ریخته و با مقداری گردوی خرد شده تزئین و سبزیجات خشک سرو کنید نوش جان.

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

بال مرغ شیرین و خوشمزه:

یکی از پیش غذاهای سالم و خوشمزه که می توانید در مدت بیست دقیقه آماده و سرو کنید. معمولا بال مرغ به صورت کبابی در سفره غذای ایرانی ها سرو می شود اما با این دستور شما می توانید آن را به صورت مدرن و لاکچری نیز سر میز غذا قرار دهید.

مواد لازم: (برای 3نفر)

بال مرغ12 عدد،(یا بیشتر)نمک،نصف قاشق چایخوری،فلفل قرمزبه مقدار لازم

سس کچاپ،یک و نیم فنجان،شکر قهوه ای یک چهارم فنجان،سرکه یک چهارم فنجان،خردل1 قاشق غذاخوری،سیر خرد شده1 قاشق چایخوری،پیازچه، هالوپینو و کنجد،به مقدار لازم(سلیقه ای)

طرز تهیه :

شما اول بال مرغ را به خوبی با آب شسته و تمیز کنید،سپس آن ها را در آبکش بریزید تا خشک شوند.نمک و فلفل را روی مرغ ریخته و ماساژ دهید سپس یک ماهتابه برداشته و مقدار خیلی کم روغن در آن بریزید. بال ها را در ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا حدود 5 دقیقه هر طرف آن بپزد. سپس کچاپ، شکر، سرکه، خردل، سیر و کمی نمک را با هم مخلوط کنید و روی بال ها بریزید، مقدار سس مرغ باید به اندازه ای باشد که روی مرغ ها را کامل بپوشاند. اجازه دهید تا بال با حرارت ملایم بپزد. بعد از چهل دقیقه آن ها را چک کنید، وقتی کامل پخت آماده سرو خواهد بود نوش جان .

فودکافی :   انواع پیش غذای لاکچری:بخش 2

 

فودکافی

انواع پیش غذای لاکچری

پیش غذای خوشمزه پنیر و زیتون:

از جمله انواع پیش غذاهای لاکچری می توان به این مورد سرو و لذیذ اشاره کرد بشقاب پنیر و زیتون می باشد که مواد دیگر مزه دار می شود و به همراه نان سرو می شود. همچنین می توانید این بشقاب را به عنوان صبحانه نیز در کنار برش هندوانه مجلسی برای عزیران خود آماده کنید.

مواد لازم: (2نفر)

پنیر چدار سفید  250 گرم،پنیر خامه ای یک بسته (250گرمی) زیتون شکم پر یک دوم لیوان ، زیتون یونانی یک سوم لیوان ، سرکه بالزامیک یک چهارم لیوان ،روغن زیتون یک چهارم لیوان (سلیقه ای) جعفری ،ریحان تازه و خرد شده یک قاشق غذاخوری ،سیر خرد شده2 حبه،نان باگت فرانسوی به مقدار لازم .

طرز تهیه :

پنیر ها را به اندازه های یکسان با استفاده از چاقوی تیز به صورت نواری برش می دهید،یک بشقاب بزرگ صاف بردارید و پنیر ها را به صورت دایره دور بشقاب یکی در میان بچینید ( یا هرمدلی که دوست دارید )زیتون ها را با هم مخلوط کرده و در وسط ظرف پخش کنید، در ادامه  بالزامیک، روغن زیتون و سیر و سبزی ها را در یک کاسه خوب با هم مخلوط کنید تا سس یک دستی درست شود. سپس سس را روی پنیر و زیتون بریزید.نان ها را نیز می توانید با مقداری کره یا روغن برشته کنید و به همراه بشقاب پنیر سرو کنید و یا اینکه آن ها را به صورت معمولی در کنار بشقاب پنیر قراردهید نوش جان .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها