غذاهای معروف آسیایی:بخش دوم

به نام خدا

 

غذاهای معروف آسیایی:بخش دوم

در این مطلب خوشمزه فودکافی به ادامه معرفی غذاهای معروف آسیایی پرداخته ایم در این مطلب خوشمزه همراه ما باشید.

 

فودکافی

باقالی پلو با ماهیچه :

دیگز نیاز به تعریف نیست چرا که باقالی پلو با ماهیچه جزو یکی از خاص ترین غذاهای ایرانی می باشد که باقلاهای سبز در کنار برنج ایرانی و در میان سبزی معطر پلویی و زعفران و کره حیوانی این غذا را بی نظیر خواهد کرد و طعم گوشت آن بسیار لذیذ است.

 

فودکافی

پلومرغ سنگاپوری :

پلومرغ سنگاپور که اغلب ( چیکن رایس ) نامیده می شود در اصل متعلق به چین است، ولی کلاً به آسیای جنوب شرقی و خصوصاً سنگاپور نسبت داده می شود. سر آشپزها چیکن رایس رو با مرغ بخارپز و برنج معطر را با سس فلفل، سس سویا و زنجبیل و پیازچه می پزند و سرو می کنند .

 

دیزی خوشمزه معروف ایرانی :

اگر می خواهید که با معرفی فقط یک غذا، گردشگران خارجی را با فرهنگ ایرانی و آشپزی آن آشنا کنید، مطمئنا آن سرو کردن دیزی در رستوران های سنتی می باشد.گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این آبگوشت اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند پس از خوردن آن غافل نشوید.

 

فودکافی

ناسی گورنگ :

به نوعیدر اندونزی غذای ملی نیز نامیده می شود .این غذا آنقدر محبوب و راحت است که در منوهای رستوران های باکلاس کشور هم وجود دارد.  در طبخ آن گفته می شود وقتی برنج سرد و سفت باشد، مزه این غذا را بهتر می کند و نمی گذارد که دانه های برنج بهم بچسبند و باعث می شود که سس روی همه دانه ها پخش شود.

 

کاو نیو ما موانگ خوشمزه :

به نوعی در تایلند کاونیو ما موانگ دسر سنتی ست که شامل برنج چسبناک با خامه و انبه تازه است. و فقط از برنج ارگانیک محلی استفاده می شود و برای تزئین و مزه بهتر، روی آن برنج قهوه ای اضافه می شود. زیرا مزه شیرینی دارد.

 

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی:بخش دوم

دامپلینگ چینی شب سال نو :

گفته می شود این غذا مخصوص شب سال نو در چین می باشد،ارزش تاریخی و از همه مهم‌تر طعم بی‌نظیر این غذا، آن را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای معروف چین تبدیل کرده است. این غذا نیز ترکیبات اصلی آن خمیر و مواد میانی همچون گوشت، سبزیجات و انواع ادویه مخصوصی است که بر خلاف شیائو لانگ بائو امکان سرخ شدن را نیز دارد. این غذا از جمله اصیل‌ترین غذای چین است.

فودکافی :   12 غذای محلی سوئد

 

چیکن کونگ پائو :

یکی از غذاهای خوشمزه و معروف در چین است و خیلی به ذائقه ما ایرانی‌ها نزدیک می‌باشد. پس اگر اهل ریسک کردن و تست غذاهای متنوع نیستید در سفر به چین حتما این غذا را در برنامه خود قرار دهید. چیکن کونگ پائو با موادی همچون مرغ، بادام زمینی، انواع سبزیجات، ادویه‌های پر طعم و تند پخته می‌شود. در نهایت مزه آن ترکیبی از شوری، شیرینی و یک تندی خاص است که از فلفل سیچوان گرفته شده است.

 

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی:بخش دوم

اردک کبابی پکن :

از آنجایی که این نوع کباب از جمله‌ غذاهای اصیل و سنتی در پکن چین است با نام اردک پکن هم شناخته می‌شود . در روش سنتی،آن  را درون تنوری پر از چوب‌ درختان هلو و گلابی می‌پزند. تا غذا مزه و عطر و بوی این میوه‌ها را نیز به خود جذب کند. پس از پختن، آن را با سبزیجات معطر و تازه به صورت خام به همراه سس سویا و سیر له شده سرو می‌کنند .

 

سالاد مفصل پاپایای سبز :

یک سالاد سرشار از طعم های مختلف کاسه ای را در نظر بگیرید. در این کاسه قرار است این مواد را داشته باشید از جمله :پاپایای سبز ،سس ،ماهی ،خمیر میگو ،شکر نخل برای تامین مزه ترش ، لیمو ترش پیدا کردن این سالاد در تایلند سخت نیست.

 

 

فودکافی

کوفته تبریزی  را فراموش نکنید :

کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا مال تبریز می باشد اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید.کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود که طعمی بی نظیر به خود می گیرد و از خوردنش لذت خواهید برد .

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی:بخش دوم

کباب کوبیده محبوب همه:

همانگونه که می دانیم این غذای سیخ کشیده روی آتش و زغال بسیار خوشمزه می شود و انواع کباب کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار محبوب و پر طرفدار است . سرو این غذا چه با پلو زعفرانی و سبزی تازه باشد، و چه با نان سنگک و نوشیدنی عالی دوغ، طعم و عطر لذیذ آن را همیشه ثبت خواهد کرد.

فودکافی :   انواع کوفته خوشمزه:بخش اول

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی:بخش دوم

چائو فان :

این غذا در دسته نودل‌ها در غذاهای معروف چین قرار می‌گیرد اما همیشه نودل به عنوان ماده اصلی آن شناخته نمی‌شود. و ترکیبات اصلی آن برنج، قارچ سوخاری، سبزیجات، گوشت گاو و…می باشد. البته گاهی به جای گوشت قرمز، از گوشت میگو و مرغ نیز درون آن استفاده می‌کنند. در نهایت این غذا با انواع مختلفی از سس ماهی، سس صدف و سس سویا سرو می‌شود.

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی:بخش دوم

حلیم میان وعده خوش طعم :

می توان گفت با اکثرا ذائقه ها جور در می آید و طرفداران خودش را دارد یک فرنی مخلوط شده از یکی از گوشت ها مانند :گوشت بره ، گوشت گاو یا مرغ پخته شده با ترکیبی از گندم می باشد. این ظرف حلیم در تمام طول روز می تواند سرو شود .از چاشنی هایی که برای خوردن آن استفاده می شود می توان از شکر و دارچین نام برد و جز غذاهای بسیار محبوب در ایران همیشه است .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها