غذاهای معروف آسیایی

به نام خدا

 

غذاهای معروف آسیایی:بخش اول

غذاهای معروف آسیایی : بخش اول ،باید گفت صحبت درباره غذا های آسیایی سخت است،زیرا کشورهای مختلف ذائقه های متفاوت دارند و طبیعتا در طبخ و حتی چاشنی های غذاهایشان با یکدیگر فرق هایی وجود دارد ، ما در فود کافی می خواهیم با معرفی غذاهای معروف آسیایی بیشتر آشنا شوید و کنار طبخ غذاهای خوشمزه ایرانی از دیگر گشورهای همسایه نیز استفاده کنید و لذت ببرید ، همراه ما باشید .

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی ساتای یک غذای محبوب :

این غذای یکی از معروف‌ترین غذاهای اندونزیایی می باشد که مناسب ذائقه ما ایرانی‌ها نیز است، ساتای سیخ‌های کباب کوچک است که عموما با مرغ درست می‌شوند و آن را با سس سویا غلیظ که شامل سیر، پودر تمبر هند و پودر گشنیز طعم دار می‌کنند.همچنین مدل‌های خاص این غذا با گوشت‌های دیگر و قیمت بالاتر نیز در اندونزی فروخته می‌شود.

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی: بخش اول

 

پد تای غذای خوش طعم :

با توجه به این که تور تایلند، جزو محبوب‌ترین تورهای آسیایی در میان ایرانی‌ها به حساب می‌آید، غذای محبوب پد تای را به شما معرفی می‌کنیم. این غذای معروف آسیایی ترکیبی از نودل‌های سرخ شده می باشد که از ادویه جات مختلف در آن استفاده شده و عموما با میگو سرو می‌شود. البته این غذا به شکل‌های مختلفی درست شده و آن را با گوشت‌های مختلف نیز طبخ می‌کنند.

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی: بخش اول

 

دیم سام غذای بخار پز :

یکی از غذاهای خوشمزه و معروف چین دیم سام است این دامپلینگ‌های کوچک که با خمیر مخصوص درست می‌شوند، با گوشت‌های مختلف پر شده و در ظروف بامبو بخار پز می‌شوند و باز در بسیاری از موارد، شما می‌توانید محتویات داخل دیم سام را انتخاب کنید.

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی: بخش اول

 

بریانی به سبک هند :

بریانی غذای معروف آسیایی است که از ایران به چندین کشور دیگر در جهان نیز راه پیدا کرده و یکی از این کشورها هند بوده. بریانی به نوعی غذای ملی هندی‌ها نیز به حساب می‌آید. هندی‌ها هم این غذا را به شیوه‌ی ما آماده کرده و از مرغ برای درست کردنش استفاده می‌کنند، فقط ادویه جات متنوع‌تر و زیادتری در پخت بریانی به کار می‌برند و این را همه می دانند که هند سرزمین ادویه و چاشنی های بی نظیر است .

فودکافی :   طرز تهیه ته چین مرغ برای 4 نفر

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی: بخش اول

شاوارما یک ساندویچ معرکه :

شاوارما نوعی ساندویچ هست که در کشورهای عربی به این نام خوانده شده و ترکیه آن را به اسم دونر کباب می‌فروشند. پخت این غذا کمی متفاوت است و در آن، گوشت گوسفندی یا مرغ را طعم‌دار کرده و لایه لایه روی هم می‌پیچند. لایه‌های بیرونی به آرامی کباب می‌شوند و برای ساندویچ برش داده خواهند شد. این ساندویچ با سس سیر به همراه سالاد درست می‌شود.

 

تمپورا یک غذای آسیایی :

می دانیم که سوشی و ساشیمی محبوبیتی جهانی دارند اما خیلی از نیز علاقه‌ای به خوردن گوشت‌های دریایی به صورت خام ندارند. برای این دسته افراد تمپورا را پیشنهاد می‌کنیم که در آن، انواع گوشت‌ها از جمله میگو و ماهی، در روغن داغ سرخ می‌شوند. نکته‌ی جالب در مورد تمپورا استفاده نکردن از ادویه جات است و در کنار گوشت، انواع سبیزجات هم به همین شکل سرخ می‌شوند ، و در پایان آن‌ها را باید در سس مخصوص فرو برده و سپس میل کنید.

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی: بخش اول

 

مرغ کاری کره‌ای :

می توان گفت یکی دیگر از غذاهای هندی در لیست  غذای معروف آسیایی که جزو محبوب‌ترین‌ها در میان گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند نیز به حساب می‌آید. در این غذا استفاده از کره‌ی بسیار، کاری و گوجه به مرغ طعمی ایده‌آل می‌دهد و همین طعم باعث شده تا مرغ کاری کره‌ای حالا به یک غذای بین‌المللی بدل شود حتما آن را امتحان کنید .

 

تبوله یک غذای لبنانی :

تبوله از جمله غذاهای محبوب لبنانی ست که در دیگر کشورهای عربی نیز به وفور پیدا می‌شود. این غذا در واقع یک جور سالاد است که در آن از سبیجات مختلف استفاده شده و خیلی ریز خرد می‌شوند. غذاهای معروف آسیایی (بخش اول)خود سالاد را با آب لیمو و روغن زیتون طعم دار کرده و عموما کنار غذاهای دیگر سرو می‌کنند شما نیز می توانید در مهمانی ها از آن استفاده و نوش جان کنید .

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی :بخش اول

بولگوگی گوشت سرخ شده :

برای اینکه گیج نشوید معنی اسم این غذا به زبان کره‌ای، گوشت سرخ شده است و این غذا نیز دقیقا همچنین چیزی است. به صورت سنتی بولگوگی با گوشت گاو درست شده که اول طعم دار می‌شود و سپس در روغن داغ سرخ می‌شود.وجه داشته باشید این غذا طعمی ترش و شیرین و بسیار خوشمزه دارد و در کنار برنج سرو می‌شود.غذاهای معروف آسیایی بخش اول

فودکافی :   چند نوع سوپ خوشمزه فصل سرما

 

وگیو، غذای خوشمزه ژاپن :

غذاهای معروف آسایی :بخش اول وگیو نام یک غذای معروف آسیایی نیست و در اصل گوشت گاو‌هایی است که به شکلی خاص در ژاپن پرورش داده می‌شوند و وجود چربی بیشتر، گوشت‌ها آن‌ها را برای استیک یا غذاهای این چنینی لذیذتر می‌کند. پس اگر هرکجا رفتید که برایتان استیک وگیو پیشنهاد کردند رد نکنید و از طعم لذیذ آن را از دست ندهید .

غذاهای معروف آسیایی بون کباب پاکستانی :

گفته می شود در پاکستان، یک غذای معروف کنار دیگر غذاهای خوشمزه به نام بون کباب پخت می‌شود. گوشت کبابی در این غذا، در یک نان همبرگری مخصوص گذاشته شده و در نهایت با سس تند سرو می‌شود.

 

فودکافی

غذاهای معروف آسیایی خرچنگ تند سریلانکایی :

خرچنگ تند نام یک غذای  درسریلانکا است که از گذشته‌های دور به عنوان غذای محبوب خیابانی سرو می‌شود. البته قبل از این که این غذا را سفارش دهید، مطمئن شوید که تحمل این غذای خوشمزه تند را دارید. در این غذا خرچنگ با سس بسیار و کاهو سرو می‌شود  و قیمت مناسبی هم دارد .

 

توپ‌های ماهی :

این غذای معروف آسیایی در هنگ کنگ  بسیار طرفدار دارد ،این توپ‌های خوشمزه به اندازه توپ پینگ پنگ هستند و از ماهی رنده شده و طعم دار با پودر کاری درست می‌شوند. این غذا را در تمامی بازارهای بزرگ هنگ کنگ  می توانید تهیه و نوش جان کنید .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها