لیموناد

به نام خدا

فود کافی

اگر مزه آب برایتان طعم خوبی ندارد ، می‌توانید با افزودن لیموترش و شیرین کننده، به آسانی لیموناد درست کنید و میل کنید .
ماهیت واقعی این نوشیدنی مشخص است اما هر مکان و کشوری با توجه به سلیقه های خود به این نوشیدنی طعم دهنده‌ها و ادویه‌های گوناگونی اضافه می‌کنند. بعضی ها برگ نعناع یا برگ ریحان تازه را به لیموناد اضافه میکنند، بعضی ها کمی به آن نمک و فلفل اضافه می‌کنند، و بعضی هاهم این نوشیدنی را با عسل، شکر و یا حتی شیره درخت افرا خوش مزه تر می‌کنند.

طرز تهیه لیموناد:

در اوایل کار با ترکیب شکر و آب، شربت شیرین را تهیه می‌کنند. سپس اسید سیتریک، مواد نگهدارنده، طعم دهنده‌ها و بقیه ترکیبات را به آب و شکر اضافه میکنند و در مخزن مربوطه با همزن‌های مخصوص خوب هم میزنند تا همگن شود. سپس می‌گذارند تا مخلوط به دست آمده تا دمای مطلوب سرد شود و گاز دی اکسید کربن را به آن اضافه می‌کنند. اکنون محصول نهایی آماده بسته بندی در بطری‌های شیشه‌ای، پلاستیکی و یا قوطی‌های فلزی است.

لیموناد

لیموناد خانگی خوشمزه:

برای تهیه نوشیدنی لیموناد از لیموهای تازه استفاده می‌شود که سرشار از ویتامین ث و مواد معدنی مفید است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

پس هوای تابستانی را با یک لیوان لیموناد پر از طراوت کنید. روش درست کردن آن بسیار راحت و سریع است.

ترکیبات لیموناد :

لیموی تازه
آب گازدار
آب
شیرین‌کننده (نوع شیرین‌کننده و مقدار شیرینی این نوشیدنی به سلیقه شما برمی‌گردد. می‌توانید از عسل، شکر سفید و یا نبات استفاده کنید. اگر رژیم غذایی خاصی دارید می‌توانید از شیرین کننده‌های رژیمی مانند سوکرالوز و یا استویا استفاده کنید.)

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند نوشیدنی لیموناد خود را با مزه و بوی نعناع خوش طعم تر کنند.

ترکیبات لیموناد نعنایی :

عسل طبیعی: 1/2 فنجان

آب: 6 فنجان

آب لیمو ترش تازه: 2 فنجان (حدودا 6 تا 8 عدد لیمو ترش لازم است.)

برگ نعناع تازه: 1/2 فنجان

فودکافی

طرز تهیه شربت لیموناد نعنایی :

اینگونه است که عسل را به همراه 2 فنجان آب در یک قابلمه بریزید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و همزمان مخلوط کنید تا عسل به خوبی در آب حل شود. دقت کنید دمای آب زیاد نشود. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کمی سرد شود. سپس آب لیموها و نیز باقی آب را به شربت لیموناد اضافه کنید و کمی هم بزنید. در این مرحله می‌توانید کمی به میزان شیرینی لیموناد خود اضافه کنید. و بعد برگ‌های نعناع ریز شده را اضافه و اجازه دهید تا حدودا یک ساعت در یخچال بماند و اکنون لیموناد نعنایی شما آماده است.

فودکافی :   روش تهیه ۵ اسموتی برای کاهش وزن

 

صفحه نخست

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sahar
Sahar
1 سال قبل

Awli bod

Nazanin
Nazanin
1 سال قبل

روش خوبی بود خوشمزه شد