انواع پاستا خوشمزه

به نام خدا

 

انواع پاستا خوشمزه : بخش اول

می توان گفت پاستا در اصطلاح به معنای خمیر می باشد و از غذاهای محبوب ایتالیایی است. همچنین ماکارونی و پاستا در آشپزی کاربردهای متعددی دارند. ماکارونی غذای محبوب بسیاری از ما ایرانیان است. و مطابقت آن با ذائقۀ ایرانی منجر به طرفداری زیاد از پاستا نیز شده است. پاستا همانند پیتزا و به عنوان یک غذای ایتالیایی، تنوع زیادی دارد ، ما در فودکافی در این مطلب خوشمزه می خواهیم بیشتر شما را با انواع پاستا آشنا کنیم تا در مهمانی ها و دور همی خانواده طعم های متفاوت و لذیذ را تجربه کنید پس همراه ما باشید با یک ماجراجویی خوشمزه ی دیگر .

 

فودکافی

انواع پاستا خوشمزه

پاستای یونانی غذایی از گذشته ها :

مواد لازم برای تهیه پاستای یونانی :
پاستا یک بسته پانصد گرمی ، پیاز یک عدد ، سینه مرغ یک عدد ، گوجه فرنگی خشک شده یک پیمانه ، زیتون سیاه نصف پیمانه ، فلفل دلمه ای یک عدد ، قارچ دویست و پنجاه گرم ، نمک ، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم ، روغن به مقدار لازم ، روغن زیتون به مقدار لازم .

طرز تهیه پاستای یونانی :

در ابتدا مرغ را به همراه زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به آن آب اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا مرغ خوب پخته شود . در ادامه پیاز را خلالی خرد و درون تابه ای ریخته و مقداری روغن اضافه کرده و تف می دهیم و سپس فلفل دلمه ای را خرد و به آن اضافه می کنیم و ادویه هایمان را نیز در همان حال اضافه می کنیم تا به خورد مواد برود و در ادامه قارچ را نیز اضافه می کنیم و مواد را خوب تف می دهیم . در ادامه آشپزی گوجه خشک را به مایه پاستا اضافه کرده و مقداری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم و مواد را داخل تابه خوب مخلوط می کنیم مرغ پخته شده را بعد از ریش ریش کردن به مایع پاستای خود اضافه نموده و همه مواد را به خوبی تفت دهید تا یکدست شوند ، در ادامه پاستا رو درون قابلمه بریزید و اجازه دهید خوب آب بجوشد و پاستا نرم شود.بعد از آن پاستا را درون یک صافی بریزید و اجازه دهید تا آب آن کشیده شوددر نهایت پاستای نرم شده را با سس مورد نظرتان ترکیب کنید و سرو نوش جان

 

 

 

فودکافی

انواع پاستا خوشمزه

پاستای مرغ یک غذای لذیذ :

مواد لازم برای تهیه پاستای مرغ :
ماکارانی فتوچینی سیصد و پنجاه گرم ، چهار برش بیکن ، دویست و پنجاه گرم مرغ ریز شده ، چند حبه سیر ریز شده ، چهار عدد تخم مرغ هم زده ، نمک ، فلفل سیاه به مقدار لازم ، یک فنجان پنیر پارمزان رنده شده ، یک دوم فنجان جعفری خورد شده ،

فودکافی :   زرشک پلو با مرغ یک غذای خواستنی

طرزتهیه پاستای مرغ :

برای این غذای خوشمزه ابتدا در یک قابلمه مناسب آب جوش و نمک پاستا را می ریزید تا بپزد ، نصف فنجان از آب پاستا را نگه دارید و سپس آن را آبکش کنید ، سپس در تابه‌ای بزرگ بر روی حرارت متوسط بیکن را به‌مدت ۵ دقیقه سرخ کنید. بعد سیر را اضافه کرده و تا زمانی که بیکن برشته شود به تفت‌دادنش ادامه دهید (حدود چند دقیقه)سپس آنها‌ را به کاسه‌ای منتقل کرده و نصف چربی ظرف را خارج کنید.مرغ را به تابه‌ای که چربی بیکن در آن باقی مانده، اضافه کرده و حرارت را به میزان متوسط رو به بالا افزایش دهید. سپس به مرغ نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و آن را به‌خوبی سرخ کنید و بعدحرارت را کم کرده و بیکن را به تابه برگردانید. سپس پاستا را به آن اضافه کرده و باهم مخلوط کنید. در کاسه‌ای مناسب تخم‌مرغ‌ها را همراه با پنیر پارمزان و جعفری هم زده و به آن نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.مخلوط تخم‌مرغ را بر روی پاستا ریخته به‌گونه‌ای که روی آن را بپوشاند.سپس چند قاشق از آب پاستا را به آن اضافه کرده تا حالت خامه‌ای پیدا کند، در نهایت پنیر پارمزان و جعفری را بر روی پاستا ریخته و دیگر آماده سرو می باشد نوش جان .

 

 

 

فودکافی

انواع پاستا خوشمزه

پاستا با گوشت چرخ کرده یک طعم عالی :

مواد لازم برای تهیه پاستا با گوشت چرخ کرده :
گوشت چرخ کرده دویست گرم ، پاستا چهار صد گرم ، آرد سوخاری چهار صد گرم ، پنیرپارمزان رنده شده یک سوم فنجان ، تخم مرغ یک عدد ، جعفری خرد شده نصف فنجان ، سیر رنده شده دو حبه رنده شده ، پیاز رنده شده یک عدد ، نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم ، ( فلفل قرمز نصف قاشق اگر می خواهید تند باشد ) روغن زیتون دو قاشق غذاخوری ، گوجه فرنگی هشتصد گرم ، برگ مو یک عدد ،

طرز تهیه پاستا با گوشت چرخ کرده :

در ابتدا می بایست پاستا را داخل قابلمه مناسب با مقداری نمک ریخته و بگذاریم خوب بپزد و بعد آن را آبکش کنید . در ادامه گوشت چرخ شده را با آرد سوخاری، کمی جعفری، پنیر، تخم مرغ، سیر و نمک و فلفل ترکیب نمایید و سپس آن ها را قلقلی کنید ، سپسدر یک قابلمه مناسب روغن زیتون را گرم کنید و سپس گوشت را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید به خوبی سرخ شود.پیاز را به قابلمه اضافه کنید و آن را تفت دهید و سپس گوجه فرنگی و برگ مو اضافه نمایید. قلقلی های را آماده شده را در قابلمه بریزید و در آن ببندید و چند دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی بپزد ، در نهایت پاستا را به مواد داخل قابلمه اضافه نمایید و کمی روی آن پنیر پارمزان نیز بریزید و چند دقیقه در همان حالت بماند آماده سرو خواهد بود نوش جان .

فودکافی :   هواری نخود برای 2 نفر

 

 

 

فودکافی

انواع پاستا خوشمزه

پاستای سبزیجات با طعمی متفاوت :

مواد لازم برای تهیه پاستای سبزیجات :
پاستا یک بسته پانصد گرمی ، سویا یک پیمانه ، قارچ یک پیمانه ، کلم بروکلی یک عدد ، سیر دو حبه رنده شده ، پیاز یک عدد ، فلفل دلمه ای رنگی خرد شده یک پیمانه ، شیر یک پیمانه ، آرد یک قاشق غذا خوری ، زردچوبه ، آویشن، نمک و فلفل به مقدار لازم ،پونه خشک به مقدار لازم ، کره یک قاشق غذا خوری .

طرز تهیه پاستای سبزیجات :

برای تهیه این پاستای خوشمزه و لذیذ اول پاستا را در آب جوش بپزید و آبکش کنید . در ادامه مقداری روغن بریزید و پیاز و سیر را داخل آن تف دهید. آب سویای خیس شده را بگیرید و سویا را نیز همراه پیاز و سیر خوب تفت دهید.کمی فلفل، زرد چوبه و نمک را نیز برای مزه دار کردن آن اضافه کرده و در اخر فلفل دلمه‌ ای خرد شده را به مایع اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید.قارچ خرد شده و کمی کلم بروکلی را به مایع سبزیجات اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید و درب آن را بگذارید تا به خوبی بخارپز شود . در مرحله بعد کره را داخل ماهیتابه بریزید و به آن آب اضافه کنید و سپس شیر را به مواد داخل آن اضافه نمایید.مخلوط شیر و آرد را کمی هم بزنید تا گلوله نشود. کمی پونه خشک، آویشن و نمک را نیز به سس اضافه کنید. در نهایت سس مخصوص و مایع شیر و آرد را به همراه پاستا مخلوط کنید و کمی بگذارید تا مواد به خوبی ترکیب بشود.پاستای سبزیجات شما آماده سرو شده نوش جان .

 

صفحه نخست

تولید مختوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها