طرز تهیه اسموتی موز

به نام خدا

اسموتی ترکیبی از میوه‌ها یا سبزیجات است که به همراه آب، شیرین کننده‌ها، تکه‌های یخ و با استفاده از بلندر تهیه می‌شود. گاهی از محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیرهای کم چربی نیز استفاده می‌شود. حتی امروزه ورزشکاران به اسموتی، پودرهای پروتئینی اضافه می‌کنند.
یکی از اسموتی‌های پرطرفدار مردم اسموتی موز است. در ادامه به فواید آن پرداخته و طرز تهیه چند اسموتی موز را با شما دوستان عزیز به اشتراک می‌گذاریم.

فود کافی

تاریخچه اسموتی :

اسموتی بافت غلیظی دارد چراکه از میوه کامل برای تهیه آن استفاده می‌شود. اولین بار اسموتی در 23 ژوئن سال 1940 توسط مابل استگنر (Mabel Stegner) درست شد. او کتابی نیز در این مورد نوشت و طرز تهیه چند اسموتی را اراﺋه داد.
در آن زمان تنها افرادی که دستگاه مخلوط‌کن داشتند، می‌توانستند در منزل اسموتی تهیه کنند که رفته رفته در سال 1960 این دستگاه در آمریکا بسیار محبوبیت پیدا کرد. در سال 1990 و 2000 پای اسموتی‌ها به کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها باز شد.
برای اولین بار، فردی به نام استیو کوهناو (Steve Kuhnau)، اسموتی‌ها را از نظر سلامتی مورد بررسی قرار داد و شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی سلامتی خود بود. به همین منظور فروشگاه غذاهای سالم و بهداشتی را با نام “اسموتی کینگ” راه انداخت و کم کم در کشورهای دیگر و نیز در سرتاسر آمریکا گسترش یافت.
اسموتی از بسیاری جهات از آبمیوه خالص مفیدتر است. همان طور که در بالاتر گفتیم اسموتی از میوه کامل تهیه می‌شود. پس اسموتی علاوه بر اینکه حاوی میزان بالایی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است، میزان زیادی فیبر دارد که برای سیستم دستگاه گوارش بسیار مفید است و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

اسموتی موز:

یکی از اسموتی‌های خوشمزه و بسیار پرطرفدار اسموتی موز است. امروز این میوه در هر فصلی در قفسه‌های فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. حتی می‌توانید موز را حلقه حلقه کنید و در فریزر نگه‌داری کنید. در این حالت، دیگر نیازی به یخ ندارید و موز یخ زده به اسموتی، بافتی با غلظت بالا و کرمی‌ می‌دهد.

فود کافی

طرز تهیه اسموتی موز:

اسموتی موز، آسان ترین نوع اسموتی است و برای کودکان یک میان‌ وعده سالم و مقوی است. شما می‌توانید با اضافه کردن میوه‌های مختلف به این اسموتی آن را متنوع‌تر نوش‌جان کنید. این روش را با کمترین مواد اولیه موجود در خانه می‌توانید درست کنید.

فودکافی :   آیس موکا

ترکیبات:
• موز: 1 عدد
• ماست پرچرب: 1 فنجان
• شیر نارگیل: نصف فنجان
• عسل: 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه:

روش تهیه این اسموتی بسیار ساده است. تنها کافی است همه مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و حدود 2 دقیقه به خوبی ترکیب کنید. اگر دستگاه مخلوط‌کن ندارید، می‌توانید موز را خرد کنید و با یک چنگال آن را له کنید، سپس آن را با شیر و ماست مخلوط کنید و چند دقیقه با همزن دستی آنها را هم بزنید. در انتها عسل را به آن اضافه کنید. شیر نارگیل را تهیه کنید و در ترکیب این اسموتی استفاده کنید. شیر نارگیل عطر و طعم این اسموتی را بی‌نظیر می‌کند و فواید زیادی دارد.

فود کافی

خواص اسموتی موز:

موز میوه‌ای سرشار از مواد مغذی است. پوست کردن آن بسیار راحت است و تقریبا همیشه در دسترس است. این میوه بومی جنوب شرقی آسیا است و در بسیاری از مناطق گرمتر دنیا رشد می‌کند.
موز منبعی سالم و طبیعی از فیبر، پتاسیم، ویتامین ب6، ویتامین سی و انواع آنتی اکسیدان است. این میوه انواع مختلف دارد که اندازه و رنگ‌های آنها با هم متفاوت است. رنگ آنها معمولاً از سبز تا زرد متغیر است، حتی برخی از انواع میوه موز به رنگ قرمز هستند. در این بخش به مواد مغذی موز و فواید آن می‌پردازیم.
اسموتی موز و سیب در بین انواع اسموتی‌ها بسیار محبوب است، چراکه مواد اولیه آن معمولا در دسترس است.

صفحه اصلی 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها