خوشت قرمه سبزی

به نام خدا

طرز تهیه خورش قورمه سبزی از محبوب ترین خورش های ایرانی است که تاریخچه آن به ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال پیش بر می گردد که شاید کمتر ایرانی پیدا شود که عاشق این خورش خوشمزه نباشد. خورش قورمه سبزی از اصیل ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که در بیشتر نقاط کشورمان با یک دستور خاص تهیه می شود. البته در برخی شهرها این خورش با مواد دیگری طبخ می شود که خیلی متفاوت نیستند مثلا به جای استفاده از لوبیا قرمز از لوبیا چیتی استفاده می شود و در برخی نقاط به جای استفاده از سبزی خورشتی متداول از سبزی های معطر کوهی و محلی استفاده می شود. با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت قورمه سبزی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش قورمه سبزی با فودکافی همراه باشید.

مواد لازم خورش قورمه سبزی
• پیاز بزرگ ۱ عدد
• لیمو عمانی ۳ عدد
• لوبیا قرمز ۲۰۰ گرم
• روغن مایع به اندازه کافی
• سبزی خورشتی ۵۰۰ گرم
• گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
• نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

فود کافی

مرحله اول:

آماده سازی لوبیا برای اینکه پس از مصرف خورش قورمه سبزی دچار نفخ در معده نشوید و لوبیا راحت تر بپزد ، باید از شب قبل لوبیا قرمز را درون یک کاسه آب بخیسانید و در صورت امکان دو یا سه مرتبه آبش را تعویض کنید. این کار علاوه بر اینکه نفخ لوبیا قرمز را می گیرد باعث می شود لوبیا راحت تر و سریعتر نیز پخته شود. این خورشت قرمه سبزی خوشمزه است .

فود کافی

مرحله دوم:

تفت دادن پیاز و گوشت برای شروع آشپزی ابتدا پیاز را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به همراه کمی زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز نرم شود،برای خورشت قرمه سبزی  پس از اینکه پیاز نرم شد گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قطعات یکدست خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. تفت دادن مخلوط گوشت و پیاز را ادامه می دهیم تا رنگ تمام قسمت های گوشت تغییر کند و تقریبا سرخ شود.

فودکافی :   چند نوع خورشت مناسب مهمانی

صفحه اصلی 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها