باقالی پلو با ماهیچه

به نام خدا

 

فودکافی

باقالی پلو با ماهیچه :

یک غذای مجلسی و مناسب هر ذائقه ایرانی ( خارجی ) ما در فود کافی می خواهیم شما را در این مطلب با این غذای خوشمزه و لذیذ آشنا کنیم که خودتان هم می دانید این یک غذای مجلسی است که در مراسم های مهم هم برای پذیرایی استفاده می شود .

 

فودکافی

 

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه : ( حداقل برای 4 نفر )

برنج چهار پیمانه ( پیمانه یا لیوان ) ماهیچه گوسفندی 2 عدد ، باقلا ( لپه باقلا ) دو پیمانه، شوید خشک یک پیمانه ، پیاز دو عدد متوسط ، زعفران دم کرده چهار قاشق غذاخوری ، کره 50 گرم ، پودر هل یک قاشق غذاخوری ، پودر دارچین یک قاشق غذاخوری ، نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم ، روغن به مقدار لازم .

فودکافی

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه :

( طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه به سبک فود کافی )

در مرحله اول باقلا سبز را می شوریم و آبکشی می کنیم و کناری می گذاریم . برنج را خیسانده و یک قابلمه مناسب را نیز تا نصف آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید . وقتی آب جوش آمد یک قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنیم و در ادامه برنج را به آب جوش اضافه می کنیم و می گذاریم کمی بماند و سپس باقلا های از قبل شسته را نیز به آن اضافه می کنیم .
اندازه ای که برنج نرم شد ( به اصطلاح مغز پخت شد ) همراه باقلاها آبکشی می کنیم و کناری می گذاریم و می رویم سراغ یک قابلمه دیگر که برای پخت باقالی پلو در نظر گرفته ایم آن را روی حرارت می گذاریم و کمی روغن داخل قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا گرم شود ، سپس برای ته دیگ می توانیم از نان لواش یا حلقه های نازک سیب زمینی استفاده کنیم . در ادامه یک لایه برنج روی ته دیگ می ریزیم و روی برنج ومی شوید خشک و پودر هل و پودر دارچین می پاشیم ( تا غذا معطر شود ) و به همین ترتیب روی هر لایه برنج و باقلا سبز مقداری از شوید خشک را به همراه کمی دارچین وپودر هل می ریزیم .
( وقتی تمام برنج را ریختید با دسته کفگیر یک سوراخ وسط برنج ایجاد می کنیم تا برنج مان به خوبی دم بکشد ) در انتها کره را خرد می کنیم و به صورت پخش روی برنج می ریزیم سپس نصف استکان آب داخل قابلمه می ریزیم و زمانی که بخار برنج بلند شد میتوانیم یک دم کنی روی درب قابلمه بکشیم و بعد اجازه می دهیم برنج حداقل 40 تا 60 دقیقه با حرارت کم به دلخواه دم بکشد .

فودکافی :   انواع کتلت و شامی

فودکافی

طرز تهیه ماهیچه :

در این مرحله ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا نرم شوند، سپس زعفران دم کرده را به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه را به پیازها اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند.
حالا ماهیچه را اضافه می کنیم و چند دقیقه آنرا تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود و تغییر رنگ دهد. حالا یک تکه چوب دارچین به همراه ۲ لیوان آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا ماهیچه با حرارت ملایم بپزد. حدود 2تا 3 ساعت زمان برای پخت ماهیچه در نظر بگیرید ( با زودپز یک ساعت کافیست ) شما می توانید وقتی ماهیچه آماده شد آن را به صورت خورشت در ظرف قرار دهید یا اینکه ماهیچه را داخل برنج باقالی پلویتان بگذارید و آب از ماهیچه گرفته شده را به حالت سس کنار غذا سرو کنید ( دلخواهی و سلیقه ای ) ما در فود کافی می خواهیم شما را با انواع غذاهای خوشمزه سنتی و مجلسی آشنا کنیم تا بتوانید در مهمانی ها و دور همی ها از این دستور پخت ها استفاده کنید و تجربه یک غذای خوشمزه و لذیذ را به دیگران بچشانید .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها